XV Jornada de programació i robòtica educatives

El proper dissabte 20 de maig de 2023 se celebrarà la XV edició de la Jornada de Programació i Robòtica educatives, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques on s’empren entorns de programació i de robòtica educativa. Aquesta trobada està especialment adreçada als docents interessats en l’ús de la programació i la robòtica en els seus entorns d’aula, però també està oberta a altres professionals interessats en la temàtica. Tanmateix, des de fa dos anys, també participen alumnes, acompanyats pels seus professors, en la mostra de treballs fets per l’alumnat.

La jornada serà presencial, en horari de matí i tarda de 9’00 h a 17’30 hores amb una pausa per a dinar a les 14’30 h, al Citilab de Cornellà de Llobregat.

📅 dissabte 20 de maig

🕒 de 9’00 a 17’30 hores

📍Citilab de Cornellà (vegeu mapa)

📄 Programa

📝 Inscripcions

L’edició d’enguany tindrà com a lema “STEAM i gènere” i comptarà amb una taula rodona que abordarà les qüestions següents:

• Quines estratègies i programes de política educativa, dins el sector tecnològic, s’estan duent a terme per empoderar les nenes i les noies.
  • Quin ha de ser el paper en la formació del professorat en matèria STEAM amb perspectiva de gènere.
  • Les famílies com a principals agents de socialització del gènere.

Es pot participar en les següents modalitats:

1. Ponència d’una experiència educativa individual o col·lectiva. El temps total serà de quinze minuts (10 minuts de ponència + 5 minuts de preguntes).
  2. Tallers de formació: es faran a la tarda, a la darrera franja de la jornada. Impliquen la participació activa dels participants. Els tallers es realitzaran amb un grup reduït de participants i es poden plantejar activitats que requereixin la utilització de materials o maquinari.
  3. Participació en la fira de projectes o treballs fets per l’alumnat, que pot consistir a presentar alguna aplicació, algun giny físic programat, alguna activitat, etc.

Per a participar i presentar les vostres propostes per a qualsevol de les tres modalitats, heu de fer la inscripció emplenant el següent formulari abans del dia 16 d’abril de 2023. Si voleu participar en més d’una modalitat, heu d’omplir el formulari tantes vegades com propostes de participació vulgueu fer.