Nou curs sobre drets i revitalització lingüística, en línia i en obert

El CIEMEN i el Grup de Lingüistes per la Diversitat (GLiDi) de la Universitat de Barcelona han publicat el curs “Llengües minoritzades: de la vulneració de drets a la revitalització”, una sèrie de quatre sessions en què lingüistes i activistes parlen sobre la pèrdua de la diversitat i les formes que s’han assajat per a recuperar-la.

Aquest curs és obert, no té cap procés d’inscripció ni de certificat i consisteix en el visionat dels vídeos que estan publicats al canal de YouTube del CIEMEN, amb una durada aproximada de dues hores.

La primera sessió aborda, precisament, la manera com la pèrdua de la diversitat lingüística afecta els drets humans. En la segona sessió s’explica per què és important preservar la diversitat lingüística. En la tercera es plantegen diversos camins per a la revitalització de llengües amenaçades. El curs es tanca amb una taula rodona sobre els casos del panjabi i de l’amazic, tant en origen com en diàspora.

Les sessions estan impartides per Víctor Bargiela, David Ginebra, Ernest Montserrat, Alejandro García (GLiDi), Farida Boudichat i Gagandeep Singh. El curs és part del programa de 2022 de l’Escola del CIEMEN, que des de 2016 ha format desenes d’alumnes en múltiples aspectes relacionats amb els drets dels pobles, la diversitat i els feminismes.