JORNADA TÈCNICA SOBRE ACOLLIMENT I INTERCULTURALITAT

El dimarts, 10 de maig, hem celebrat una Jornada tècnica sobre acolliment i interculturalitat.

Una vintena de docents -entre els quals hi havia coordinadors LIC de centre, tutores d’aula d’acollida, TIS i membres d’equips directius de centre-, tècnics del Departament d’Educació i de l’Àrea d’Acció Social i Comunitària de l’Ajuntament del Prat, i professionals del Servei Educatiu al Prat, del Departament d’Educació de la Generalitat, han compartit reflexions i propostes d’actuació pel que fa a l’acolliment de persones nouvingudes.

Els tècnics de la Taula de Nova Ciutadania han exposat les dades demogràfiques actuals que configuren la població del Prat de Llobregat.

S’han concretat també dades actuals sobre l’alumnat del Prat d’origen estranger i s’ha fet una primera posada en comú al voltant de la idea de l’educació intercultural.

Fàtima Zohra Messari i Samia Azzouz han aportat la seva vivències i històries personals com a exalumnes de centres educatius del Prat, procedents del Marroc, i persones amb titulació universitària, amb una trajectòria professional d’èxit.

La jornada s’ha plantejat com un punt de partida en la reflexió compartida entorn de la idea d’acolliment i l’educació intercultural en clau comunitària.