CATÀLEG DELS TALLERS DE PROMOCIÓ DEL CATALÀ PER A JOVES

El català, un instrument per avançar socialment.
Per tal que el català mantingui la funció de llengua de referència i de factor de cohesió social, s’han d’implantar estratègies educatives d’immersió lingüística que n’assegurin l’ús intensiu com a llengua vehicular d’ensenyament i d’aprenentatge. La definició d’aquestes estratègies ha de tenir en compte la realitat sociolingüística, la llengua o les llengües dels alumnes i el procés d’ensenyament.

Segons l’article 15 de la Llei d’Educació de Catalunya 12/2009 del 10 de juliol pel que fa als programes d’immersió lingüística, el català ha de ser la llengua de referència i mantenir la funció de cohesió social. Per tant, s’han d’implantar estratègies educatives que en garanteixin l’aprenentatge real i que l’alumnat sigui capaç de fer servir la llengua catalana en tots els seus àmbits quotidians.

Dins d’aquest marc, Plataforma per la Llengua ofereix una sèrie de tallers adreçats a joves(educació secundària), que tenen per finalitat fomentar l’ús del català a través de la música i les noves tecnologies. Concretament, els tallers tenen els objectius següents:
• Aconseguir que els joves siguin usuaris competents en català en espais fora de l’aula.
• Modificar els hàbits personals de comunicació dels alumnes dins i fora de l’aula, tot potenciant l’ús del català en situacions d’interès per als joves.
• Desestigmatitzar l’ús de la llengua catalana i acostar-la als joves en un entorn distès i lúdic.
• Reforçar i treballar la part oral de la llengua catalana.
• Fer que s’adonin dels motius pels quals cal aprendre l’idioma i dels beneficis de fer-ho.

L’oferta de tallers és la següent:
• Taller de rap
(quatre versions disponibles)
• Taller de mems
• Taller de glosa i rumba
• Taller de teatre
• Taller de diversitat lingüística
(dues versions disponibles)
• Taller de xarxes socials
• Taller de doblatge
Tots els tallers estan adreçats a alumnes d’educació secundària obligatòria, però són
adaptables també als de cicle superior de primària. Pel que fa al nombre d’alumnes, l’ideal
és fer el taller en un grup classe o un grup d’uns 25-30 alumnes perquè el màxim nombre de
joves pugui aprofitar-lo i participar-hi.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *