Reunió inicial de coordinació

Resum del contingut de la primera reunió informativa del IX Fòrum TRiCS 2015 que va tenir lloc el dia 19 de gener de 2015 a les 18:00h. a la sala Minerva del Servei Educatiu del Tarragonès.

Calendari:
S’informa del calendari i s’acorda establir la data de realització del Fòrum el divendres dia 17 d’abril de 2015 a les dependències del Complex Educatiu tal com s’ha vingut fent fins ara.

Inscripció:
Es demanarà l’adreça electrònica dels participants per tal de comunicar-nos amb ells per tot allò necessari durant el procés i alleugerir així les obligacions dels tutors/es.
Es trametrà la confirmació d’inscripció per correu electrònic als participants i tutors/es.
En el formulari d’inscripció es demanarà una breu descripció del treball presentat per tal d’ajudar als alumnes assistents en el seu procés de tria.

Acte d’inauguració:
Es procurarà agilitzar l’acte d’inauguració del Fòrum, ateses les valoracions expressades sobre la seva extensió.
Es demana que els tutors de centre procurin silenci entre els alumnes assistents durant l’acte d’inauguració.
Tallers d’Expressió Oral:
Es confirma que es faran els tallers de Comunicació Oral, a càrrec de la professora de la URV Nani Rodríguez, que constaran de classes teòriques i una sessió pràctica, i que en aquesta edició es faran a les dependències dels Serveis Educatius del Tarragonès.
Les pràctiques del taller d’Expressió Oral consisteixen en la filmació de l’exposició dels participants que anirà a càrrec del Departament de Comunicació Visual de l’Ins Pere Martell (Complex Educatiu) i que es realitzaran en els 15 dies hàbils compresos entre el 9 i el 27 de març de 2015.
Prevenció de riscos:
El dia de la celebració del Fòrum s’informarà als tutors de centre dels punts d’atenció sanitària i primers auxilis per si cal atendre algun imprevist.
Millores en l’organització:
Per tal d’evitar la massificació de les aules el dia de la Jornada del TRiCS es confeccionaran uns tickets que permetran l’entrada a les exposicions que cada alumne hagi seleccionat.
Es demanarà la col·laboració de professors tutors de cada centre per tal de regular l’entrada a les exposicions.
Es farà un esforç en l’observació estricta del temps d’exposició dels treballs, que és de 10 minuts.
També es vetllarà amb més cura pel bon funcionament dels materials informàtics, d’àudio i la compatibilització amb els formats de fitxers de presentacions dels participants.
Els treballs tecnològics que optin als Premis d’Enginyeria es realitzaran a l’edifici Vives.
En l’acte d’inauguració, els diplomes i entrades obsequi a Port Aventura es lliuraran en grup-centre.
Transport:
Es recorda que hi haurà servei de transport dels centres participants, tal com s’ha vingut fent en anys anteriors, i es garanetix el mateix transport de l’edició passada a l’Ins Sant Pere i Sant Pau i l’Ins Torreforta.
Valoracions:
El format de les valoracions serà on-line de manera que s’estimularà l’ús del correu electrònic dels assistents i participants.
Publicació:
Els abstracts es publicaran digitalment i s’avisarà de la seva disponibilitat de descàrrega un cop finalitzat.
Referents:
Es repassa la llista dels referents de centre per tal de tenir una comunicació mes directe amb els responsable de fòrum al centre.
Incorporacions:
Donem la benvinguda com a participants al C Joan XXIII (Bonavista) i l’Ins Escola d’Hoteleria i Turisme (Cambrils).
Obsequis als participants:
Es lliurarà un diploma de participació i l’AEQT mantindrà l’habitual obsequi de dues entrades a Port Aventura per cada participant al Fòrum TRiCS.
Premis del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya.
El Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya també convocarà en aquesta edició els tradicionals premis als treballs d’enginyeria més reeixits.
Es recorda la modificació de les bases del premi del Col·legi d’Enginyers en el sentit que per tal que un participant pugui aspirar a conseguir-los cal haver fet l’exposició del treball a la Jornada del Fòrum TRiCS.
Altres:
Caldrà que els alumnes portin el seu esmorzar de casa, doncs s’oferirà esmorzar només al professorat i organització.