Patis x clima

Patis x Clima és un programa divulgatiu organitzat per El globus vermell amb el recolzament de la Fundación Biodiversidad del Ministeri per a la Transició Ecològica d’ Espanya.

El redisseny dels patis i espais escolars de manera participativa té l’objectiu de renaturalizarlos i que esdevinguin processos i espais d’aprenentatge dins de centre, integrant l’acció pel clima dins el currículum educatiu. Són processos col·lectius que reforcen la participació activa de la ciutadania i contribueixen a millorar les condicions ambientals a nivell urbà. La introducció de la natura a la ciutat és clau per a la mitigació dels efectes i l’adaptació a l’canvi climàtic, alhora que per mantenir la biodiversitat de l’ecosistema i augmentar la seva resiliència.

Aquest projecte i totes les seves diferents accions pretén ajudar a establir un marc d’actuació i de referència basat en la renaturalització dels espais escolars, tant a nivell legal-administratiu com en qüestions pràctiques d’acció comunitària, pedagògica i de disseny. I, que al mateix temps, promoguin la cura de l’entorn permetent desenvolupar ambients més sostenibles i resilient.

web