Nàiades

Material pedagògic sobre conservació de nàiades, adreçat a l’alumnat de tots els nivells educatius.

Les nàiades són petxines d’aigua dolça i a Catalunya hi viuen 5 espècies diferents. Actualment, estan totes protegides, 3 de les quals es troben en perill d’extinció i una d’elles, la Margaritifera auricularia, es considera extingida a Catalunya.

Per conservar els ecosistemes i la biodiversitat del nostre entorn, és essencial l’educació ambiental, tant a les escoles com a la natura, per fomentar un canvi d’actitud i de valors cap a una societat més sostenible i responsable.

És per això que dins d’aquest projecte hem elaborat una sèrie de material pedagògic, adaptat a tots els nivells educatius (Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius). Hi ha presentacions per explicar a l’aula, amb la guia corresponent pel docent, i fitxes d’activitats relacionades amb el contingut de les presentacions, amb les corresponents solucions. S’ha elaborat amb dos idiomes, català i castellà, i tot en format PDF.

Seguint aquest enllaç entrareu dins la web del projecte on trobareu més informació i tot el material pedagògic, al final de la pàgina, obrint els enllaços us podeu descarregar el material en PDF

Conte: El retorn de la Nàiade

Repte Escola:

Creieu que hi ha nàiades a la Riera de Romanyac o a la Riera de la Selva de Mar?

I als rius comarcals del Manol i La Muga?

Raona la resposta. Gaudeix de la recerca!