FIGUERES 1938: Ruta a la Figueres bombardejada

Divendres 26 de gener de 2024 el GdT Exili, Deportació i Holocaust de l’Alt Empordà ha organitzat una nova activitat: FIGUERES 1938: Ruta a la Figueres bombardejada. Hi participarà l’alumnat de 1r Batxillerat d’Història del Món Contemporani de:

Ins Castelló d’Empúries, Ins Cap Norfeu de Roses, Ins Vilafant, Ins El Pedró de l’Escala, Ins La Jonquera, Ins Ramon Muntaner de Figueres, Ins Alexandre Deulofeu de Figueres, Ins Cendrassos de Figueres

Es tracta d’una visita guiada pels diferents escenaris relacionats amb la Guerra Civil Espanyola i centrada sobretot en els bombardejos que va patir la nostra comarca. Els centres de Figueres i de Vilafant iniciaran l’activitat a les 9h i més tard s’incorporaran els centres que s’han de desplaçar. Els punts d’informació seran: Estació de trens, refugi de la plaça del Gra, antiga biblioteca del carrer Ample, antic hospital a la plaça de la Font Lluminosa, plaça Josep Pla, Rambla i Passeig de la Memòria del passeig Nou.

Després de la visita guiada, farem un acte amb l’alumnat a les escales del Parc Bosc, on hi ha actualment el Passeig de la Memòria i on farà 86 anys un diumenge assolellat del gener de 1938 s’hi va produir una massacre. A les 12:40 començarà l’acte conjunt en què l’alumnat farà unes lectures o manifestos i per parelles es resseguiran la seva silueta amb guix, simbolitzant el gran nombre de víctimes que hi va haver.

És una activitat en memòria de les víctimes dels bombardejos que té com a objectiu treure de l’oblit molts dels episodis viscuts durant la Guerra Civil Espanyola a la comarca.