Xarxa d’Escoles Blaves Europees

ProBleu subvencionarà escoles per desenvolupar projectes educatius per a la sostenibilitat dels oceans

Compartim un projecte europeu liderat per l’Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC) que ​​ampliarà i donarà suport a la Xarxa d’Escoles Blaves Europees.

La Missió de la Unió Europea “Restaurar els nostres oceans i aigües” és un dels eixos del programa de recerca Horizon Europe i té com a objectiu protegir i restaurar la salut dels ecosistemes aquàtics (mars, oceans i aigües continentals) a través de la investigació i la innovació, així com la participació ciutadana. Aquesta Missió, amb reptes plantejats per assolir el 2030, exercirà un paper clau per assolir la neutralitat climàtica i restaurar els ecosistemes aquàtics.

Al llarg dels 3 anys de projecte ProBleu llançarà diferents convocatòries on almenys 100 escoles europees i de països associats es beneficiaran de recursos econòmics per desenvolupar diferents projectes educatius i de ciència ciutadana. El projecte contempla adaptar els recursos al màxim nombre de llengües possibles, incloent-hi algunes de les llengües minoritàries a Europa.

Aquest novembre es llança la primera convocatòria d’ajuts en què els centres educatius podran sol·licitar fins a 10.000 euros per a projectes de fins a 12 mesos de durada..

ALIVE FUNDACIÓ s’ofereix a ajudar als centres educatius en el projecte.