Núria Picas inaugura la tercera edició del projecte Correcull

Dijous, 1 de febrer, ha tingut lloc la conferència Núria Picas, ara o mai, adreçada a l’alumnat de primària i secundària que aquest any participarà en el projecte ambiental Correcull. El projecte va néixer dins del marc de la Xarxa d’escoles del parc natural de Cap de Creus i a poc a poc s’ha anat estenent per tota la comarca. A la conferència virtual s’hi han connectat 40 centres i més de 2300 alumnes.

Recordem que el 1r any  el Correcull es va fer únicament amb els centres de la  xarxa del PNCC, es van  recórrer i netejar 57 Km i es van recollir una tona de deixalles. El curs passat el Correcull va anar sumant les escoles i instituts de Figueres i d’altres poblacions properes, hi van participar 30 centres, es van  recórrer  i netejar 180 Km, es van recollir  2630 kg i es van trobar 43 abocaments il·legals.

Aquest any, el Correcull s’ha fet gran i s’ha obert a totes les escoles i instituts de la nostra comarca. S’hi han apuntat una cinquantena de centres, amb més de 3000 alumnes.

Volem agrair la col·laboració del Parc Natural de Cap de Creus, l’Agència de Residus de Catalunya i la Fundació Kilian Jornet, per la seva aliança amb el projecte i, molt especialment, a l’alumnat i a tots i totes les docents participants que ho han fet possible. I molt agraïts amb la Núria Picas, per compartir la seva trajectòria vital i esportiva i  transmetre’ns els seus valors i respecte per la natura.