Ens plau presentar-vos un nou recurs didàctic per treballar el tema de les pantalles a l’escola i en família.
Les pantalles encanten als infants i, a nosaltres, els adults. Els infants reclamen utilitzar-les més temps i, nosaltres, els adults, cada cop les fem servir més.
La situació de pandèmia ha incrementat l’ús de les pantalles, però cal anar amb compte perquè malgrat que són eines molt útils, també són addictives i sense adonar-nos ens estan generant molta dependència.
Sempre parlem que els pares i les mares són els responsables de controlar el temps d’exposició dels seus fills i filles davant de les pantalles i són qui han de posar unes normes i uns límits adequats i coherents. Però, qui posa els límits als adults? Sovint oblidem que nosaltres, els adults, som el model de referència per als nostres fills i filles, especialment en edats primerenques.
La maleta Pantalles neix amb l’objectiu de fer reflexionar sobre l’ús que fan els mateixos pares i mares de les pantalles i d’aquesta manera qüestionar-se si cal introduir algun canvi en l’àmbit familiar.
També trobareu, amb el nom Connectats versus desconnectats, altres recursos per a docents i famílies.
(amb propostes didàctiques per treballar-ho a l’escola i en família)