Informació complementària coronavirus (11/03/2020 | 16.45 h)

Benvolgut equip directiu,

Us fem arribar més indicacions i aclariments referent al coronavirus.

Per tal de tenir tota la informació recollida i actualitzada, necessitem tenir les dades següents tan aviat com sigui possible quan hi hagi alguna novetat a la següent adreça de correu:  sruiz@gencat.cat

• Nombre de docents/ personal PAS afectats i/o confinats
    • Alumnes afectats i/o confinats
    • Docents i alumnes que han realitzat viatges a zones restringides.
    • Informació del retorn d’alumnes i docents d’aquestes zones.
    • Alteració de la programació del centre (sortides, colònies, cantades, trobades…)

Les possibles alteracions greus que afectin el vostre centre, sempre han de ser consultades a la Direcció Territorial d’Educació a Girona, això fa que cap altre Departament o organisme pugui prendre cap decisió que alteri el funcionament habitual del centre. El motiu és la necessitat de poder fer una bona comunicació a tots els implicats i no hi hagi diversitat d’informacions.

Evidentment també cal que us poseu en contacte amb el vostre/a inspector/a.

No dubteu de fer servir els canals habituals de contacte que teniu en cas d’una situació sobrevinguda i urgent que calgui conèixer per la Direcció Territorial tot i ser fora de l’horari del centre.

Han sorgit dubtes i consultes sobre la informació del comunicat enviat, avui 11 de març de 2020 a les 08:05; exposem alguns exemples més generals que us poden servir d’ajuda.

La principal norma per decidir si algunes activitats es poden fer, és la traçabilitat dels usuaris. En cas que hi hagi necessitat de fer el seguiment d’un cas, es pugui contactar amb tots els usuaris de l’activitat.

• Extraescolars: es permeten les extraescolars habituals, on els usuaris són els habituals.
    • S’han d’anul·lar les activitats extraordinàries, on pel nombre i procedència d’alumnes fos impossible fer un seguiment. Com diu la nota enviada, fires, trobades, cantades…
    • Les colònies es poden fer si la casa de colònies us poden assegurar que sou únic centre.
    • A les sortides, excursions, s’han d’evitar si el lloc de la visita i activitats hi ha altres centres al mateix moment. En cas de centre únic no hi ha inconvenient.
    • Les trobades d’escoles d’una ZER es poden realitzar, són els alumnes i docents habituals.
    • Les activitats formatives, les formacions de centres, reunions habituals de docents, es poden realitzar en ser de poc nombre de docents/direccions, evidentment cadascú ha de ser conscient que si no es troba bé, evitar d’assistir-hi. Com s’ha informat s’anul·la el plenari del pròxim dilluns en ser una trobada amb un gran nombre d’assistents, en un espai únic durant tres hores.
    • Les activitats de piscina en horari lectiu, es poden realitzar si tenen vestidors pel centre, sense compartir amb altres usuaris perquè no hi hauria traçabilitat.
    • Hi ha alguna activitat curricular on es fa conjuntament amb altres centres en un dels centres; com que són alumnes habituals, es pot continuar fent.
    • Les portes obertes de centres es poden mantenir seguint les mesures de prevenció, entre altres evitar una concentració molt elevada de visitants en un espai reduït, cal evitar aquesta situació. En tot cas la direcció del centre té tot el dret a decidir sobre la realització d’aquesta activitat.
    • La vigència d’aquest comunicat serà fins que no n’hi hagi un altre de nou que modifiqui les recomanacions.
    • Cal que estiguem atents als comunicats oficials i/o instruccions que puguin arribar els pròxims dies/hores, d’acord amb les indicacions que es vagin rebent.

Coordinació de Serveis Educatius i Formació Permanent | Serveis Territorials d’Educació a Girona | Departament d’Educació

Es mantindrà aquest espai com a canal de comunicació principal en referència a les activitats a l’Alt Empordà.

Comunicats del Departament d’Educació (Hi podeu accedir a través del Portal de centres, cal identificar-se).
Informació del Departament de Salut