ConcurTs Jove (II). Concurs de contes curts

Benvolguts,

Us fem saber, amb el prec que reenvieu aquest missatge al professorat de Llengua catalana i Literatura del vostre centre, que el proper 31 de desembre de 2020 finalitza el termini d’inscripció al curs online “ConcurTs. Concurs de contes curts (II)”.

Molts de vosaltres vàreu participar l’any passat en la primera edició d’aquests concurs de microrelats per a l’alumnat de secundària. Enguany, per recolzar i facilitar la feina del professorat participant, hem creat aquest curs de quatre sessions amb certificat de formació del Departament de d’Ensenyament.

Aquest curs s’adreça principalment als docents de llengua i literatura catalana dels centres de l’Alt Empordà interessats en participar amb els seus alumnes en el concurs virtual de microrelats que organitza l’Associació Cultural El Biblionauta “ConcurTs. Concurs de contes curts” amb el suport dels Serveis Educatius de l’Alt Empordà, i que el 2021 celebrarà la segona edició en la seva categoria dirigida a estudiants d’institut.

L’objectiu principal del curs és incentivar l’escriptura creativa per part de l’alumnat, estimular el seu gust per la lectura en general i pels gèneres fantàstics en particular, donar-los a conèixer la literatura de gènere fantàstic feta en llengua catalana i posar en contacte alumnat d’ESO i d’estudis postobligatoris amb autors i artistes contemporanis. Tot això, en últim terme, enfocat a la participació per part de l’alumnat en l’edició de 2021 del ConcurTs.

Aquesta formació es farà íntegrament de manera telemàtica. Tot i que, si la situació de crisi sanitària ho permetés, l’última sessió es faria presencialment.

El professorat participant tindrà un reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.

L’estructura del curs serà la següent:

Sessió 1

Data: 4 de març

Hora: de 16:00 a 18:00

Presentació de l’activitat. Presentació i explicació del material didàctic, de la Unitat didàctica i del ConcurTs Formadors: Jordi Casals i Daniel Genís
Sessió 2

Data: 18 de març

Hora: de 16:00 a 18:00

Taller d’escriptura de contes i microrelats. Formadors: M. Mercè Cuartiella i Joan M. Soldevilla
Sessió 3

Data: 8 d’abril

Hora: de 16:00 a 18:00

El microrelat a la literatura catalana clàssica i contemporània. Microclub de lectura. Formadors: Jordi Casals i Daniel Genís
Sessió 4

Data: 25 de maig

Hora: de 18:00 a 20:00

Entrega de Premis a la Biblioteca Carles Fages de Climent i xerrada a càrrec d’un expert en literatura juvenil. Ponent: Ricard Ruiz-Garzón

A més, al llarg del curs es facilitarà material didàctic per treballar a classe la redacció de textos curts i els microrelats  relacionats amb el gènere fantàstic amb alumnat d’ESO i Batxillerat.

Finalment, es demanarà que els participants, per tal de justificar les 15 hores formatives de què consta el curs, realitzin entre les sessions unes petites tasques a l’aula a propòsit dels materials didàctics que cada activitat té associats.

Les inscripcions es poden fer, fins al 31 de desembre, a través del següent enllaç: