2n ConcurTs Jove. Concurs de contes curts

Per segon any, amb aquesta convocatòria donem el tret de sortida al ConcurTs Jove. Concurs de contes curts de ciència-ficció, fantasia i terror sobrenatural destinat als alumnes dels instituts, públics i privats, de l’Alt Empordà.

Seguint amb la voluntat de reivindicar cada any una figura del gènere fantàstic en català, enguany volem dedicar el nostre concurs a Josep Maria Benet i Jornet, que ens va deixar fa un any i del qual aquest 2021 se celebra el cinquantè aniversari de la seva popular obra de teatre Taller de fantasia. Per això, totes les propostes de creació de relats curts que proposem giren entorn aquesta obra i algunes altres de gènere fantàstic de l’autor.

En el fons, la tria és sobretot una excusa perquè els lectors més joves tinguin l’oportuntat de descobrir i interessar-se per aquest autor, a qui cal reivindicar com un dels grans del teatre per a nois i noies. Gràcies al dossier de suport que posem a disposició d’alumnes i professorat (amb materials complementaris, recursos pedagògics, exemples… ), esperem facilitar un punt de partida als participants amb ganes però mancats
d’inspiració.

De Taller de fantasia s’ha dit que és “una crítica a la petulància, al racisme, als prejudicis, a la intolerància, a l’explotació immobiliària i, en definitiva, a l’abús de poder”. A més a més, també és una excel·lent mostra de l’amor de Benet i Jornet als gèneres fantàstics!

No us ho rumieu més. Animeu-vos a participar!