Alba Castellví

Avui toca… reunions amb les famílies. Primària

Un cop iniciat el nou curs escolar és molt important que, des del primer dia, família i escola caminem en la mateixa direcció. El diàleg i col·laboració entre pares i mestres ha de ser permanent i cal que funcionem com un equip.
La reunió d’inici de curs és la primera ocasió que tenim per reunir-nos amb les famílies dels alumnes amb qui treballarem durant tot el curs. És important poder fer un bon primer contacte i establir un clima de col·laboració entre tots.
Com redissenyar les reunions amb les famílies? Quin és el propòsit de la xerrada? Estem satisfets de les reunions de nivell que fem al nostre centre educatiu? Ens serveixen per compartir el projecte de centre amb les famílies? Com passar de les reunions informatives a reunions amb contingut pedagògic? Podem generar debat pedagògic amb les famílies? Les reunions de nivell ens poden ajudar a millorar la qualitat dels vincles entre els docents i les famílies? Com fer que les famílies en situacions més desafavorides participin en aquestes reunions i acompanyin els seus fills en la seva trajectòria educativa?

(Intervenció realitzada el desembre 2017)

Ponent: ALBA CASTELLVÍ

És educadora, sociòloga i mediadora. Ha fet tallers, conferències i sessions particulars sobre l’assessorament de pares i mares. Ha treballat en equips d’investigació universitaris i ha impartit classes a les facultats d’Educació Social i de Sociologia. Està especialitzada en la gestió dialogada de conflictes i la mediació. També es dedica a impartir l’ensenyament de la mediació a màsters i postgraus.

Ha publicat els llibres Un cistell de cireres. Set contes petits perfer-nos grans, (Estrella Polar) i  Educar sense cridar.
Acompanyant els fills d’entre quatre i dotze anys en el camí cap a l’autonomia (Angle Editorial).

Per tal de fer una bona reunió d’inici de curs, ens caldrà primer disposar d’una diagnosi del que fem.

Quines orientacions ens aconsella el Departament d’Ensenyament?

Guia: Redissenyem les reunions amb les famílies

Redissenyem les reunions amb les famílies amb la Fundació Jaume Bofill

Fotografies del cicle de xerrades

Resultat de l’actuació:

• Participació dels centres de la comarca (pdf)
  • Valoració de la proposta formativa diapositiva 4 i 5 (pdf)
  • Buidatge enquesta equips directius (pdf)

Articles d’interès:
Entrevista entre el tutor/a i les famílies:
Calendari de les xerrades: