Tancament centres -Comunicat 10- (23/03/2020 l 8:52)

Benvolgut equip directiu,

Vista la  situació, havent-se allargat el confinament fins al dia 11 d’abril proper i no sabent quan podrem tornar a la normalitat escolar, haurem d’anar elaborant estratègies a llarg termini.

Aquest cap de setmana s’han publicat dos documents importants que, segurament, ja en teniu coneixement.

Un és el Pla d’acció: Centres educatius en línia. En aquest es vol proporcionar als centres educatius els recursos i eines digitals necessàries que puguin donar continuïtat, en termes d’equitat i qualitat, al procés d’aprenentatge de l’alumnat. Aquesta iniciativa també està acompanyada de l’actualització de les plataformes xtec i edu365, proposant eines, recursos digitals i orientacions per a la realització no-presencial d’activitats. En aquest Pla podem veure que hi ha tres línies d’acció:

• Impuls a l’aprenentatge en línia mitjançant l’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge per part dels centres educatius. PORTAL EIX.
  • Reforç de la comunicació dels centres amb la comunitat educativa. PORTAL NODES.
  • Activació d’un pla intensiu (ja iniciat) de formació del professorat i acompanyament als centres. PORTAL ODISSEA.

Evidentment cada centre ho ajustarà i treballarà segons cregui convenient i en ús de  la seva autonomia.

Així mateix també s’han publicat les Mesures excepcionals i recomanacions per garantir l’alimentació infantil en casos de vulnerabilitat social en relació al COVID-19 per part del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Departament d’Educació. Aquí es vol garantir als menors beneficiaris d’ajuts de menjador en els nivells educatius de segon cicle d’educació infantil, primària i secundària obligatòria la continuïtat d’aquests ajuts durant el temps que els centres educatius romanguin tancats com a mesura per a la prevenció i el control de la infecció pel SASTS-CoV-2. El mateix objectiu en relació als infants i adolescents beneficiaris dels serveis d’àpats dels centres oberts i serveis d’intervenció socioeducativa.

Seguim insistint que qualsevol incidència s’ha de vehicular a través de l’inspector/a del vostre centre, que la traslladarà segons convingui. En el cas dels Serveis Educatius ho fareu a través del vostre Coordinador. No dubteu a fer qualsevol consulta.

Utilitzeu el Portal de Centre i la XTEC com a eines habituals de consulta i informació. El Portal de Centre és on s’anuncien les informacions oficials.

No oblideu estar pendents del correu electrònic del centre.

Gràcies per la vostra col·laboració, la vostra bona feina, la predisposició i comprensió en aquesta situació en què ens trobem. Entre tots ho farem tot i ens en sortirem.

Ben cordialment,

Martí Fonalleras