Nom activitat: Itinerari a Sant Miquel de Cuixà
Àmbit Curricular: Ciències Socials, Ciències de la Naturalesa
Nivell: Cicle Superior de primària, ESO (Activitat adaptable). Durada: Tot el dia.
Estacionalitat: Tot l’any.
Descripció: l’itinerari a Sant Miquel de Cuixà és una ruta circular (8 km aprox., nivell baix) a través del qual estudiarem el paisatge i els seus elements naturals i antròpics. Analitzarem la ubicació del monestir, situant-lo en el context medieval i els trets característics de l’època. Es pot complementar visitant el monestir, on es realitzen diferents activitats depenen el tema d’estudi de l’estada o del nivell dels alumnes.
Competències:
DIM15P-MED | CO01P-MED | Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes |
DIM15P-MED | CO02P-MED | Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim |
DIM27P-VAL | CO04P-VAL | Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen |
DIM15S-CIE-TEC | CO1S-CIE-TEC | Identificar i caracteritzar els sistemes físics i químics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals |
DIM15S-CIE-TEC | CO2S-CIE-TEC | Identificar i caracteritzar els sistemes biològics i geològics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals |
DIM30S-CUL-VAL | CO3S-CUL-VAL | Qüestionar-se i usar l’argumentació per superar prejudicis i consolidar el pensament propi |
DIM20S-SOC | CO7S-SOC | Analitzar diferents models d’organització política, econòmica i territorial, i les desigualtats que generen, per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació |
DIM19S-SOC | CO2S-SOC | Aplicar els procediments de la recerca històrica a partir de la formulació de preguntes i l’anàlisi de fonts, per interpretar el passat |
DIM19S-SOC | CO3S-SOC | Interpretar que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals |
DIM19S-SOC | CO4S-SOC | Identificar i valorar la identitat individual i col·lectiva per comprendre la seva intervenció en la construcció de subjectes històrics |
DIM19S-SOC | CO1S-SOC | Analitzar els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica |
Observacions: L’entrada al monestir té un cost addicional de 3.5€ (a partir de 12 anys). És possible realitzar l’activitat sense la visita al monestir.
Mapa del recorregut (amb algunes possibles variacions)
Itinerari complet Sant Miquel de Cuixà