Platja d’Argelers

Nom activitat: Platja d’Argelers

Àmbit Curricular: Ciències Socials, Història del món contemporani.

Nivell:    ESO, Batxillerat      Durada: matí / tarda

Estacionalitat:  Tot l’any

Objectius:  Donar l’oportunitat de conèixer espais de memòria històrica oferint la possibilitat d’empatitzar amb les experiències viscudes pels exiliats. Conèixer els camins de l’exili seguits pels catalans com a conseqüència de la guerra civil espanyola, així com les diferents estratègies de supervivència que varen seguir una vegada passats els Pirineus. Conèixer l’experiència històrica d’altres exiliats i analitzar els casos del món contemporani. Reflexionar sobre el fet fronterer al llarg de la història i els seus avantatges i inconvenients.

Descripció: A través de documents històrics reviurem l’experiència dramàtica viscuda pels exiliats republicans. Analitzarem com era el dia a dia dels refugiats, les adversitats que van haver de fer front i les esperances que albiraven. Intentarem empatitzar amb les difícils condicions que varen patir els milers de refugiats i proposarem activitats que ens ajudin a preservar la memòria històrica.

Competències:

AMBS-SOC DIM19S-SOC CO3S-SOC Interpretar que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals
AMBS-SOC DIM19S-SOC CO4S-SOC Identificar i valorar la identitat individual i col·lectiva per comprendre la seva intervenció en la construcció de subjectes històrics
AMBS-SOC DIM19S-SOC CO1S-SOC Analitzar els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica
AMBS-SOC DIM22S-SOC CO11S-SOC Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític

argelers-1939

Platja d’Argelers, 1939