Nom activitat: Platja d’Argelers
Àmbit Curricular: Ciències Socials, Història del món contemporani.
Nivell: ESO, Batxillerat Durada: matí / tarda
Estacionalitat: Tot l’any
Objectius: Donar l’oportunitat de conèixer espais de memòria històrica oferint la possibilitat d’empatitzar amb les experiències viscudes pels exiliats. Conèixer els camins de l’exili seguits pels catalans com a conseqüència de la guerra civil espanyola, així com les diferents estratègies de supervivència que varen seguir una vegada passats els Pirineus. Conèixer l’experiència històrica d’altres exiliats i analitzar els casos del món contemporani. Reflexionar sobre el fet fronterer al llarg de la història i els seus avantatges i inconvenients.
Descripció: A través de documents històrics reviurem l’experiència dramàtica viscuda pels exiliats republicans. Analitzarem com era el dia a dia dels refugiats, les adversitats que van haver de fer front i les esperances que albiraven. Intentarem empatitzar amb les difícils condicions que varen patir els milers de refugiats i proposarem activitats que ens ajudin a preservar la memòria històrica.
Competències:
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO3S-SOC | Interpretar que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO4S-SOC | Identificar i valorar la identitat individual i col·lectiva per comprendre la seva intervenció en la construcció de subjectes històrics |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO1S-SOC | Analitzar els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica |
AMBS-SOC | DIM22S-SOC | CO11S-SOC | Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític |
Platja d’Argelers, 1939