Experiència amb Bee Bot: L’hort (Escola Salvador Sanromà)

Títol de l’activitat:  L’hort
Centre educatiu: Escola Salvador Sanromà
Autora: M. Lluïsa Elias Basora
Nivell educatiu: 3er

Informació bàsica:

Els alumnes de 3er són els encarregats de tirar endavant el projecte de l’hort a l’escola. Els alumnes porten a terme diferents activitats i una d’elles amb l’ajut de les Bee-bots. Per a fer aquesta activitat hem fet un tauler amb 81 quadres, cartolines amb fotografies dels diferents productes que tenim plantats a l’hort, diversos animalons que podem trobar prop de les nostres plantes i altres estris que podem trobar en el nostre hort. L’activitat es realitza en grups de 4 alumnes.
Competències que es treballen:

• Competència comunicativa.
  • Competència artística i cultural.
  • Tractament de la informació i competència digital.
  • Competència matemàtica.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència social i ciutadana.
Objectius:
  • Agafar fotografies d’internet, enganxar-les en una plantilla i escriure a peu de foto.
  • Conèixer el funcionament i el desplaçament de les Bee-bots.
  • Programar una Bee-bot per seguir un trajecte o desplaçament entremig dels bancals i caballons.
  • Seguir un itinerari en un plànol.
  • Assaig i error. Aprendre a rectificar.
  • Importància del suport i la col·laboració de l’equip.
  • Importància de l’atenció i la concentració.
  • Mostrar respecte i interès pel nou material.
  • Els Bee-bots com a una eina lúdica per a fer un treball cooperatiu i fomentar la creativitat.
Desenvolupament de l’activitat:

Aquesta activitat està pensada perquè els alumnes de 3r. aprenguin a programar les Bee bots. Les Bee-bots a més de ser un element molt motivador pels nens, és un bon element per acabar de reforçar la lateralitat (esquerra-dreta, endavant-enrere). Un cop hagin vist el seu funcionament i com es desplacen seran ells qui ho experimentaran en el tauler. Caldrà que comptin, desenvolupin estratègies per dur a terme els recorreguts o itineraris, i utilitzin els Bee-bots com a “mitjà de transport” per portar l’animaló fins a la planta que se li hagi dit.

Més informació: