Títol de l’activitat: El Reciclatge
Centre educatiu: Escola Salvador Sanromà
Autora: M. Lluïsa Elias Basora
Nivell educatiu: 4rt
Informació bàsica:
Els alumnes de 4rt són els encarregats de fomentar les actituds de reciclatge a l’escola. Els alumnes porten a terme diferents activitats i una d’elles amb l’ajut de les Bee-bots. Per a fer aquesta activitat hem fet un tauler amb 81 quadres, cartolines amb fotografies dels diferents contenidors per reciclar, diversos residus i fotografies per simular una ciutat. L’activitat es realitza en grups de 4 alumnes.
Competències que es treballen:
- Competència comunicativa.
- Competència artística i cultural.
- Tractament de la informació i competència digital.
- Competència matemàtica.
- Competència d’aprendre a aprendre.
- Competència d’autonomia i iniciativa personal.
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
- Competència social i ciutadana.
Objectius:
Agafar fotografies d’internet, enganxar-les en una plantilla i escriure a peu de foto.
– Conèixer el funcionament i el desplaçament de les Bee-bots.
– Programar una Bee-bot per seguir un trajecte o desplaçament per diferents carrers.
– Seguir un itinerari en un plànol.
– Assaig i error. Aprendre a rectificar.
– Importància del suport i la col·laboració de l’equip.
– Importància de l’atenció i la concentració.
– Mostrar respecte i interès pel nou material.
– Els Bee-bots com a una eina lúdica per a fer un treball cooperatiu i fomentar la creativitat.
Desenvolupament de l’activitat:
Aquesta activitat està pensada perquè els alumnes de 4t. aprenguin a programar les Bee bots. Les Bee-bots a més de ser un element molt motivador pels nens, és un bon element per acabar de reforçar la lateralitat (esquerra-dreta, endavant-enrere). Un cop hagin vist el seu funcionament i com es desplacen seran ells qui ho experimentaran en el tauler. Caldrà que comptin, desenvolupin estratègies per dur a terme els recorreguts o itineraris, i utilitzin els Bee-bots com a “mitjà de transport” per portar el residu al contenidor corresponent.