Jornada Ràdio, escola i comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa

La jornada es durà a terme el proper 24 de febrer i es farà en format online. Està organitzada en el marc del Programa Tenim la Paraula del Departament  d’Educació conjuntament amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya,

Fer ràdio a l’escola? Uf, quina feinada! En què m’ajudarà com a docent? Què en trauran de bo els meus alumnes?

Descobreix la 📻ràdio com una eina pedagògica que facilita l’articulació dels diferents espais curriculars amb la producció de continguts radiofònics significatius per l’alumnat i per tota la comunitat educativa. Et permetrà estimular les habilitats comunicatives orals i escrites, la creativitat i el pensament crític, el treball en equip i per projectes, el vincle amb les famílies i amb l’entorn social, malgrat els temps de pandèmia. Una multitud d’opcions que pots adaptar a la teva realitat posant de bracet l’educació i la ràdio.

Si et pica la curiositat, aquesta és la teva jornada. T’ajudarà a emprendre el teu propi projecte i a potenciar la teva pràctica, en el cas que ja tinguis una experiència prèvia.

A més, si formes part d’una ràdio local, un ajuntament, una entitat, o simplement ets una persona amb ganes de saber més sobre el món de les emissores escolars, la jornada també està oberta a tu. Hi ha ponències, per exemple, sobre com articular projectes educatius en què intervinguin diferents actors: emissores escolars i locals, ajuntaments, entitats, etc.

Apunta-t’hi fins al 22 de febrer, i connecta-t’hi el 24 de febrer!

🎧🎤🎚🎙📻🎶Us compartim el programa de la jornada:

De 9 a 10h.

Benvinguda + programa de ràdio.

De 10 a 11h.

Bones experiències i recursos. Un espai on es presentaran iniciatives que tenen una interessant pràctica radiofònica en entorns educatius i en contextos complexos com els actuals (9001420555).

De 11 a 11’30h.

Pausa amb projecció audiovisual

De 11’30 a 12’30h

Taula rodona «La ràdio escolar més enllà de l’escola»