Formació dirigida a professorat de secundària en l’àmbit CTEM o STEM, que engloba les àrees disciplinars de les Ciències (Física, Química, Biologia), la Tecnologia, l’Enginyeria i la Matemàtica. Es recomana la participació d’un mínim de dos docents del centre. Podeu fer la inscripció i consultar la informació sobre el curs a aquest enllaç: A001620500 STEM per a Professorat d’ESO
Les sessions seran els següents dijous de 17:30 a 20:00:
- 15/02
- 22/02
- 01/03
- 08/03
- 15/03
- 22/03
- 17/05
La perspectiva d’integrar i reforçar l’ensenyament de les àrees científic-tecnològiques es considera una eina crucial per dos motius. D’una banda, enriquir la cultura científic-tecnològica i dotar de pensament crític als nostres estudiants, ciutadans presents i futurs, en un món on la ciència i la tecnologia cada vegada tenen més impacte en les seves vides i el seu entorn. En segon lloc, possibilitar la formació de professionals d’aquest àmbit més diversos (equitat), de més qualitat (competència), amb més valors (ètica) i en més quantitat (interès i vocacions), per aconseguir els reptes que com a societat afrontem.
Els objectius de la formació són:
1.- Oferir un espai de reflexió sobre el Perquè, què i com de l’educació STEM
2.- Destacar les característiques específiques dels Projectes de l’àmbit STEM
3.- Referenciar l’auge de la introducció de l’enginyeria i l’ús de les Tecnologies Creatives en l’actual canvi de paradigma del disseny
4.- Actualitzar i ressituar el paper del Pensament Computacional en les pràctiques STEM
5.- Re-conceptualitzar la idea de Ciència, Tecnologia i Societat en base a nous marcs de referència com l’RRI.
Els continguts:
1.- Estem a STEM: món interdisciplinari
2.- eSTEM en una escola en transformació
3.- eSTEM en un món que podem transformar
4.- eSTEM en un mon que podem programar
5.- eSTEM en un mon on hem de participar