Documental per a secundària “El me llamó Malala”

El documental recull un íntim retrat de la Guanyadora del Premi Nobel de la Pau, Malala Yousafzai, que va ser considerada objectiu pels talibans i va patir greus ferides per arma de foc quan tornava a casa, a la vall de Swat (Pakistan), amb l’autobús escolar.

La productora Twentieth Century Fox a Barcelona ens ha proposat poder fer sessions del documental en cinemes de Catalunya i del territori corresponent. Va adreçat als centres de Secundària amb una durada de 88 minuts i el preu és d’uns 3€ per alumne, segons la quantitat d’alumnes i de seients que tingui el cinema. La sol·licitud del documental potser pel curs 2015-2016 o, també pel 2016-2017.

Guia didàtica elaborada pel CRP de Tarragona

Aquest documental permet treballar amb l’alumne abans i després de veure’l de forma competencial i molt transversal. Entre d’altres competències els àmbits que més directament es poden tractar són l’àmbit de social i l’àmbit cultura i valors.

Aquestes són algunes propostes de competències per treballar el tema.

Àmbit de cultura i valors: dimensió personal, interpersonal i sociocultural
– Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsables dels propis actes.
-Competència 5. Mostrar actituds de respecte actiu envers les altres persones, cultures, opcions i creences.

Àmbit social: dimensió històrica, geogràfica, cultural i artística i ciutadana
-Competència 7. Analitzar diferents models d’organització política, econòmica i territorial, i les desigualtats que generen, per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació.
-Competència 11. Formar-se un criteri propi sobre problemes rellevants per desenvolupar un pensament crític
-Competència 13. Pronunciar-se i comprometre’s en la defensa de la justícia, la llibertat i igualtat entre homes i dones

Més informació: crp-santceloni@xtec.cat