Escoles Verdes – Recursos per dies de confinament

L’Escola de Natura del Corredor ens fa arribar aquest recull de recursos  per mantenir-vos informants i que us puguin enriquir a vosaltres i els vostres alumnes, en tot allò que fa referència a la sostenibilitat i la manera en com ens relacionem amb el nostre entorn.

VOL II

• RECURSOS INTERESSANTS: El col·lectiu per a l’Educació Ambiental y Acción #EA26 ha elaborat una recopilació de recursos entorn a possibles preguntes sobre el coronavirus per a respondre amb l’alumnat dels diferents cicles educatius, i des de la perspectiva de l’educació ecosocial.
  • INVESTIGUEM DES DE CASA: El Museu de Ciències Naturals de Granollers proposa una descoberta científica per a tota la família, des de casa: El Misteri de l’Estela.
  • ARTICLES NECESSARIS: Entrevista feta per Vilaweb a Jordi Sunyer, cap del programa de Salut Infantil de l’ISGlobal: ‘La crisi climàtica serà més greu que aquesta pandèmia’.
  • ESCOLES ACTIVES: L’SKAMOT VERD de l’Escola Sant Ramon Nonat segueix actiu ben confinat! Ens proposa uns reptes online al seu canal de youtube #thebeanraceCHALLENGE:

• LA NATURA DE CASA ESTANT: #ambprismaticsalterrat, iniciativa de Naturaprop que pretén convertir cada dia els aguaits de @naturaprop en una finestra oberta al bosc, a la natura, a l’abast de tothom. A través d’Instagram Directe: https://www.instagram.com/naturaprop/

A més, si us agrada observar ocells teniu dues iniciatives de ciència ciutadana molt útils per aquests dies: ocellsdelsjardins.cat i #JoEmQuedoACasa d’Ornitho.cat. (En aquesta si hi participes, pots tenir premi!!!).

I encara, una entrevista amb l’ornitòleg Enric Badosa que ens anima a aprofitar els dies de confinament per observar la fauna!

VOL I

• VÍDEO EN EXCLUSIVA: Ratpenats i Humans, documental del Museu de Ciències Naturals de Granollers, disponible en primícia i per temps limitat durant el confinament, al seu canal de Youtube.
  • RECURSOS INTERESSANTS: OneZoom Tree of Life, magnífic recurs visual, que permet copsar l’arbre de l’evolució de les espècies des de milions d’any enrere fins a l’actualitat mitjançant zooms detallats. Molt recomanable!!
  • ARTICLES NECESSARIS: Un article molt necessari de Carles Castell sobre la necessitat imperiosa de protegir el nostre entorn natural i la seva relació directa amb la pandèmia de COVID-­‐9 i d’altres possibles situacions de risc futures.
  • I ara un parell d’articles apareguts al web El Diari de l’Educació sobre educació i confinament amb visions diferents i alhora, creiem, que complementàries: un de Mercè Lòpez, L’Escola Virtual , i un d’Ana Yuste i Jaume Trilla El confinament, l’escola i l’apocalipsi pedagògic .
  • LA NATURA DE CASA ESTANT: Ens podeu seguir al nostre Instagram i veure quina activitat tenim al Corredor, prop de Ca l’Arenes, però també podeu seguir aquestes 10 webcams directe d’arreu d’Europa per comprovar com la natura segueix el seu curs estiguem confinats o no.