ROBOTSENY 2017

logoRobotseny

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

FOTOGRAFIES – Vídeo TV3 – Vídeo “El Vallès educa”

DIA 10 DE JUNY DE 2017
DE 10 A 14 HORES A LA PLAÇA DE LA VILA DE SANT CELONI
DE 17 A 20 HORES A L’ATENEU DE SANT CELONI

Web: robotseny.cat/2017

Aquest projecte desenvolupa les competències científiques i creatives dels alumnes, tot treballant de forma cooperativa.

Durant tot el curs més de 1.500 alumnes de les escoles de Breda, Campins, Gualba, Hostalric, Llinars del Vallès, Riells i Viabrea, Sant Esteve de Palautordera, Santa Maria de Palautordera, Vallgorguina i Sant Celoni han treballat en  els reptes de la competició de robots i de la fira científica a l’aula.

Aquest projecte ha comptat  amb el suport econòmic i també amb l’aportació tècnica de valor, de les 13 empreses del Baix Montseny participants, que són les següents: Altervac SA, Arkema Química SA,  Givaudan Ibérica SA, Hohner Automáticos SL, Laboratoris Feltor SA, Hospital de Sant Celoni, Lab Circuits SA, M’Penta Serveis i Més SL, Oxiris Chemicals SA, Renolit Ibérica SA, Salicru SA, Unión Químico Farmacéutica (Uquifa)  SAU,i Ecología Química Tradebe SA.

Igualment, ha comptat amb la col·laboració institucional de 10  ajuntaments :ajuntament  de Sant Celoni,ajuntament de Breda, ajuntament de Campins, ajuntament  de  Gualba, ajuntament d’Hostalric, ajuntament de Llinars del Vallès, ajuntament de Riells Viabrea, ajuntament  de Sant Esteve de Palautordera, ajuntament de Santa Maria de Palautordera i ajuntament de Vallgorguina, conjuntament amb els Centres de Recursos Pedagògics del Vallès Oriental III i La Selva I del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i l’Associació Robotseny.

HORARI:
ROBOTSENY KIDS 10:00: Inauguració del torneig
10:20 – 13:10: Competició de robots i Fira Científica
13:10 – 13:30: Final Rubikseny
13:30 – 14:00: Entrega de premis i cloenda
ROBOTSENY HIGH
(a l’Ateneu de Sant Celoni)
17:00 : Zona entrenament oberta als equips
17:00 – 18:00: Exhibició-Taller de drons a càrrec de Bocs i Drons
18:00: Inauguració del Torneig
18:00 – 19:30 : Competició Robotseny High
19:30 – 20:00: Entrega de premis i cloenda

De 10 a 14 h a la plaça de la Vila, 45 equips formats per 5 alumnes de 5è d’Educació Primària a 2n d’ESO competiran a la Robotseny Kids amb els robots que han dissenyat, construït i programat durant el curs escolar i en horari lectiu per resoldre les proves proposades: transport de bidons, organitzar bateries, buidar la sitja, descarregar la grua, control de qualitat, carregar bidons, recollida de paquets, apilar palets, recollir bobina, pujar la rampa… tindran 3 rondes de 2 minuts i 40 segons per aconseguir-ho!

També durant el matí, als carrers al voltant de la plaça, s’hi farà la fira científica amb la participació dels 26 centres educatius que tindran un espai on els alumnes presentaran les propostes de millora sobre l’embalatge i logística dels productes de les empreses, unes propostes que han treballat a classe de forma cooperativa. Tindran 2 minuts per convèncer el jurat!

Com a novetat, la fira també tindrà un espai de mostra de robots i un altre dedicat al cub de rubik .

A la tarda, Robotseny High donarà pas a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO, formació professional i batxillerat i centrarà l’activitat al Teatre Ateneu. A partir de les 17.30 h començaran els entrenaments oberts al públic i a les 18. 30 h la competició. Els alumnes hi participen lliurement per equips amb els robots dissenyats i creats per ells mateixos a la competició de sumo i rastrejadors. A més, com activitat complementària, de 17.30 h a 18. 30 h, hi haurà una exhibició- taller de drons al Bar de l’Ateneu.

CENTRES PARTICIPANTS:
BREDA Escola Montseny Institut Vescomtat de Cabrera