Les necessitats actuals fan de l’entorn virtual d’aprenentatge un element bàsic que articula progrmacions, propostes didàctiques, informacions… facilitant el seguiment de l’aprenentatge fora del centre.
El document que presenten a continuació fa referència a:
● Organització i planificació del centre educatiu: Entorns virtuals d’aprenentatge i comunicació amb alumnat i famílies.
● La tasca docent: Recursos per la docència i activitats d’aprenentatge. Recursos i continguts per la docència, activitats d’aprenentatge, seguiment i suport de l’alumnat.
● Formació, suport i assessorament per tal d’acompanyar aquesta transformació pedagògica i digital.
Els entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) contenen tot un seguit de funcionalitats que es poden utilitzar de manera coordinada també en l’aprenentatge a l’aula:
● Funcionalitats de comunicació: fòrums, xats, missatgeria…
● Funcionalitats per facilitar l’aprenentatge: recursos (enllaços a fitxers o a pàgines web, presentacions…) i activitats diverses.
● Funcionalitats d’organització i gestió: calendari, agenda, tauler de notícies…
● Funcionalitats pel seguiment i l’avaluació: informes d’activitat, qüestionaris, taules de qualificacions…
Els EVA no són una substitució de l’aprenentatge presencial, sinó un complement del procés d’ensenyament, proporcionant processos complementaris als que es duen a terme a les aules i afavorint l’assoliment de la competència digital de l’alumnat. A la vegada permeten fer un seguiment del progrés dels alumnes recollint les seves produccions digitals i una personalització de les activitats d’ensenyament aprenentatge.