Orientacions per l’educació digital

Les necessitats actuals fan de l’entorn virtual d’aprenentatge un element bàsic que articula progrmacions, propostes didàctiques, informacions… facilitant el seguiment de l’aprenentatge fora del centre.
El document que presenten a continuació fa referència a:
Organització i planificació del centre educatiu: Entorns virtuals d’aprenentatge i comunicació amb alumnat i famílies.
La tasca docent: Recursos per la docència i activitats d’aprenentatge. Recursos i continguts per la docència, activitats d’aprenentatge, seguiment i suport de l’alumnat.
Formació, suport i assessorament per tal d’acompanyar aquesta transformació pedagògica i digital.

Els entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) contenen tot un seguit de funcionalitats que es poden utilitzar de manera coordinada també en l’aprenentatge a l’aula:
● Funcionalitats de comunicació: fòrums, xats, missatgeria…
● Funcionalitats per facilitar l’aprenentatge: recursos (enllaços a fitxers o a pàgines web, presentacions…) i activitats diverses.
● Funcionalitats d’organització i gestió: calendari, agenda, tauler de notícies…
● Funcionalitats pel seguiment i l’avaluació: informes d’activitat, qüestionaris, taules de qualificacions…

Els EVA no són una substitució de l’aprenentatge presencial, sinó un complement del procés d’ensenyament, proporcionant processos complementaris als que es duen a terme a les aules i afavorint l’assoliment de la competència digital de l’alumnat. A la vegada permeten fer un seguiment del progrés dels alumnes recollint les seves produccions digitals i una personalització de les activitats d’ensenyament aprenentatge.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>