A qui s’adreça: Educació secundària, Batxillerat.
Descripció: El material didàctic “Cap a una orientació laboral en igualtat” ofereix tot un conjunt d’experiències pràctiques que busquen visibilitzar com encara, avui dia, es continuen reproduint els rols tradicionals i com aquests interfereixen en la lliure elecció dels estudis i
de les opcions professionals de nois i noies.
Objectius:
- Adquirir coneixements sobre la presència i aportació de les dones en la història del pensament científic.
- Visibilitzar les diferències existents en la tria de branques de coneixement en diversos nivells d’estudis entre noies i nois mitjançant un senzill joc de xifres i de veritat/fals.
- Desenvolupar actituds favorables envers la recerca científica –com a possible tria de futur professional– i envers les aportacions de les dones a les disciplines científiques.
- Proporcionar a l’alumnat models positius de dones científiques i inventores.
- Aprofitar la realització d’activitats d’expressió corporal per identificar els rols i estereotips de gènere que influeixen en les decisions de nois i noies a l’hora de definir el seu paper en la societat.
Contingut:
-
- 3 Jocs de cartes (trenquem els tòpics, qui és qui?, organitzem la societat)
- CD-Rom amb les propostes didàctiques
- Fulletons informatius
Espai web del projecte: http://www.gencat.cat/empresaiocupacio/nimesnimenys/content/nimesnimenys/cos_accesible.html