L’avaluació de diagnòstic de l’educació primària té un caràcter formatiu i orientador per als centres, els docents, l’alumnat, les famílies o tutors legals i el conjunt de la comunitat educativa. Durant el mes d’abril de 2024, l’alumnat de quart curs d’educació primària de tots els centres educatius de Catalunya realitzarà les proves d’avaluació de diagnòstic.
Els objectius principals de l’avaluació de diagnòstic de l’educació primària són:
- Aportar informació complementària als centres educatius, als docents, a l’alumnat i les seves famílies i al conjunt de la comunitat educativa sobre el moment en què es troba l’alumnat en el procés d’adquisició de les competències avaluades a quart de primària.
- Promoure que els centres, a partir de l’anàlisi dels resultats de les proves, conjuntament amb altres indicadors, i en l’exercici de la seva autonomia pedagògica, valorin i, si escau, reorientin les seves actuacions a nivell organitzatiu i d’intervenció a l’aula per millorar els nivells d’adquisició de les competències avaluades.
- Fomentar la cultura avaluativa als centres mitjançant la seva participació i responsabilització en el desenvolupament de les diferents fases de l’avaluació de diagnòstic (aplicació i correcció internes, anàlisi dels resultats i establiment de plans de millora).
Per a més informació teniu disponibles els següents espais:
- Portal de centre: procediment, calendari, organització i aplicació de les proves.
- Espai de formació: Odissea
- A l’aplicació informàtica: organització general de la prova (a partir del 18 de març).
- Al web del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu: estructura, contingut de les proves i criteris de correcció