4t de primària. Avaluació de diagnòstic

L’avaluació de diagnòstic de l’educació primària té un caràcter formatiu i orientador per als centres, els docents, l’alumnat, les famílies o tutors legals i el conjunt de la comunitat educativa. Durant el mes d’abril de 2024, l’alumnat de quart curs d’educació primària de tots els centres educatius de Catalunya realitzarà les proves d’avaluació de diagnòstic.

​Els objectius principals de l’avaluació de diagnòstic de l’educació primària són:

• Aportar informació complementària als centres educatius, als docents, a l’alumnat i les seves famílies i al conjunt de la comunitat educativa sobre el moment en què es troba l’alumnat en el procés d’adquisició de les competències avaluades a quart de primària.
  • ​​Promoure que els centres, a partir de l’anàlisi dels resultats de les proves, conjuntament amb altres indicadors, i en l’exercici de la seva autonomia pedagògica, valorin i, si escau, reorientin les seves actuacions a nivell organitzatiu i d’intervenció a l’aula per millorar els nivells d’adquisició de les competències avaluades.
  • Fomentar la cultura avaluativa als centres mitjançant la seva participació i responsabilització en el desenvolupament de les diferents fases de l’avaluació de diagnòstic (aplicació i correcció internes, anàlisi dels resultats i establiment de plans de millora).

Per a més informació teniu disponibles els següents espais: