Relats del món, llengües del món

A qui s’adreça: alumnat i professorat d’infantil, primària i primer cicle de l’ESO. Alumnat nouvingut de l’aula d’acollida i tutors/es.
Coordinadors/es de llengua, interculturalitat i cohesió social dels centres. Escoles d’adults.

Descripció: Aquesta maleta pedagògica s’ha elaborat a partir del projecte 20 contes comptats, creat i desenvolupat pel Consorci de Normalització Lingüística de Sabadell amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell i del recull bibliogràfic elaborat per l’equip LIC del Vallès Occidental per a treballar les llengües familiars.

Els materials de la maleta tenen la voluntat de facilitar un treball de coneixement de diverses llengües i cultures del món a partir de contes i relats i buscant aprofitar el bagatge cultural de l’alumnat i les realitats plurilingües dels centres.

Objectius:

• Apropar l’alumnat a la seva cultura i a d’altres a través de relats i contes.
  • Facilitar un corpus de relats i contes a partir dels quals reflexionar sobre diferents maneres de viure i entendre el món.
  • Reforçar l’autoestima de l’alumnat nouvingut del centre fent un reconeixement de les seves llengües d’origen.
  • Donar a conèixer les llengües complementàries o familiars del centre.
  • Presentar diverses llengües del món tant a nivell oral com a nivell escrit.
  • Treballar la competència plurilingüe i multicultural com a un aspecte de la competència comunicativa lingüística i audiovisual.

Contingut de la maleta:

• Guia “Relats del món, llengües del món”
    • 20 làmines “contes comptats”. CNL de Sabadell.
    • Guia Didàctica “20 contes comptats”
    • Recull bibliogràfic de contes i relats
    • Llibre + CD Una mà de contes. Ed. K3 La Galera.
    • DVD Una mà de contes del MNAC
    • Contes interactius: portats pel vent.
      • CD1. Contes de Senegal i Gàmbia. Llengües: Wòlof, Ful i Soninke.
      • CD2. Contes asiàtics. Llengües: Hindi, Urdú, Xinès, Wu, Mandarí i Bengalí.
      • CD3. Contes àrabs i amazics. Llengües: Àrab, Amazic Tarifit i Amazic Taixelhit.

Continguts en línia: