A qui s’adreça: Educació Infantil, Educació Primària
Objectius:
-
- Identificar situacions de perill.
- Buscar solucions per a aquestes situacions de perill.
- Conèixer recursos que podem utilitzar per a evitar aquestes situacions de perill.
- Adquirir la capacitat d’identificar els perills i de reaccionar de manera intuïtiva.
- Inculcar hàbits i actituds envers la prevenció dels perills que envolten la vida quotidiana amb la finalitat de crear una cultura preventiva en tota la comunitat educativa.
Descripció: S’entén per cultura preventiva la interiorització, per part de qualsevol persona, d’un patró de conducta que ha de regir les seves accions i decisions davant una situació potencial de perill. la cultura preventiva passa per saber que la seguretat no és ni una imposició ni una concessió; és un valor que implica l’adquisició d’hàbits i actituds que ens aporten confiança i que han de formar part de la nostra realitat quotidiana. Aquesta maleta pretén formar en aquest sentit per fer un pas endavant en la reducció d’accidents.
Contingut de la maleta:
- Material “Què diuen els senyals?”
- Pòster “El parc de bombers”
- Pòster “Qui se la juga?
- 4 Cartells “canviem el final”: Les millors tisores, Compte amb el sol!, Refresca’t amb seny i Mirem els senyals.
- Cartes plastificades “canviem el final”
- Conte “Les tres bessones no baden”
- Joc de cartes “No badis”, joc de taula “Ull viu”, dòmino “No badis”
Continguts en línia