Expressart, museu portàtil

A qui s’adreça:  alumnat d’educació infantil i primària

Descripció: Aquest projecte permet plantejar algunes qüestions sobre l’art contemporani lligades al contacte directe posterior amb les obres que formen part de la Col·lecció MACBA.

A través dels materials de la caixa, aquest museu portàtil és un projecte que parla dels artistes, del que fan, del que expressen i de com ho fan, sense entrar pròpiament en perspectives històriques o cronològiques, i que vol promoure que els nois i noies expressin, oralment, per escrit, gestualment i recorrent, també, al llenguatge artístic, el que pensen, el que senten i el que imaginen, tant sobre el treball dels artistes, com sobre qualsevol altra cosa que els interessi.

Està organitzat en tres blocs de continguts. En el primer bloc, es treballa amb objectes de diferents formes, grandàries i materials. En el segon, amb elements de la mateixa forma, però de materials i grandàries diferents. I en el tercer, amb elements iguals quant a forma, grandària i material.

Objectius:

• Fer que tant alumnes com mestres gaudeixin de les obres d’art.
  • Establir un diàleg partint de la pròpia experiència estimulant el respecte i l’interès per l’art com a mitjà d’expressió, joc, representació i experimentació.
  • Fer prendre consciència de la seva pròpia capacitat d’expressió i contribuir a desenvolupar-la lliurement, minimitzant imposicions i restriccions, en la mesura que sigui possible, i animant a utilitzar alguns dels elements o procediments que fan servir els artistes.

Contingut de la caixa:

•  Calaix gran, amb trenta compartiments que allotgen
elements diferents (objectes quotidians, industrials,
naturals, etc.), amb tapa de metacrilat i nansa.
•  Calaix petit, amb quinze compartiments que allotgen
cubs de diferents materials i grandàries, amb tapa de
metacrilat i nansa.
•  Calaix petit sense compartiments, amb tapa de fusta i
nansa que conté:
· Bossa de roba de sac amb cent bales de vidre.
· Trenta estoretes d’escuma negra de 12 × 12 cm.
· Guia per al professorat.
· Un cd-rom.
· Una fotografia plastificada de cadascun dels
calaixos amb compartiments (objectes i cubs)
per poder endreçar-ho tot.
•  Una estoreta negra de 37 × 44 cm que va col·locada just
a sobre del calaix gran.

Continguts en línia:

Vídeo tutorial: