Trobada del Secretariat – Escola Heurom

Perafita – 16 de Febrer de 2019

RESUM I ACORDS DE LA TROBADA:

1.- Benvinguda institucional de l’alcalde i regidor de Perafita:

Ens animen als mestres de les escoles rurals i al mateix secretariat a seguir treballant pel futur i el present del poble.

2.- Debat a l’entorn del Secretariat i de la seva coordinació:

Hi ha canvis en l’equip directiu del SER (Secretariat d’Escola Rural)

On està en aquest moment? A quins projectes està vinculat el SER?

Actualment hi ha 84 ZERs. El SER te relació amb el Departament a partir de la Taula de Rurals.

Hi ha un grup de coordinació, oberta a tothom, que es troba regularment (trimestral) a Manresa, com a punt més cèntricEn els darrers anys s’ha creat un grup amb una mirada més pedagògica. Es troben tres o quatre cops l’any.

• També el secretariat està vinculat a altres projectes:
    • OBERC (observatori escola rural de Catalunya). En aquest ens hem vinculat a un Erasmus+.
    • GIER (grup interuniversitari escola rural). 8 universitats que cada curs organitzen unes jornades adreçades a estudiants.
    • CEIER: Coordinació e Innovació de l’Escola Rural

Cap on ens agradaria que camines el Secretariat:

Ens podem imaginar el futur del Secretariat si analitzem el present i fem propostes per aquest present. Els mestres actuals no vinculen la “realitat” amb el Secretariat.Un dels aspectes que ara podem tenir sobre la taula és:

El model de ZER:

• Quins models d’organització ens imaginem? N’hi ha més ?
  • Com recull les particularitats i identitats de cada escola i de cada poble?

3.- Objectius de futur del Secretariat:

Objectius de futur del Secretariat:

• Demanar una reunió amb el Departament per explicar el projecte Secretariat.
  • Organitzar una trobada per debatre el futur organitzatiu de diferents escoles rurals (ZER i altres) .
  • Hem de treballar per tal de que els mestres vegin que el Secretariat és un element que els pot ajudar a la seva tasca com a docents o com escola (es farà reunions, correus directes,…). Trobades a cada SSTT.
  • El vincle amb les universitats.
  • Imaginar el futur de les escoles amb la incorporació del primer cicle d’infantil i de com podem incorporar, o no, la secundària als pobles i amb quin model.
  • Organitzar l’equip que coordina el Secretariat per tal d’afavorir el relleu, l’entrada de noves mirades, ….
  • Fer una trobada a l’inici de cada curs per donar la benvinguda (acollida) als mestres que arribin nous a l’escola rural/ZER.
  • Compartir la feina feta al grup ICE.
  • Taula rodona amb FMRP, Fundació del món rural i amb GIER.
  • Aprofitar la trobada de juny, a Verdú, demanar una estona per sensibilitzar als mestres/direccions cap a les trobades més territorials.

4.- Altres temes:

-Trobada Grup de Treball ICE – SER: La tenim prevista pel dissabte 16 de Març

-Informacions CEIER (Imma Balcells):

1-Hi ha força documents digitalitzats a l’entorn ZOTERO, cal registrar-se (Biblioteca telemàtica on tenim molts documents i llibres de l’Escola Rural )

2-Des de la Universitat de Lleida fan una demanda sobre necessitats de materials curriculars, com ens poden ajudar, com poden col.laborar.

-Serveis mínims de cara a les vagues: Cal treballar amb el Departament de Treball, aquesta coordinació ha de venir del mateix Departament d’Educació . Des del Secretariat cal reivindicar una solució.

Escola Heurom, 16 de Febrer de 2019.