Full informatiu 105 febrer 2019

Ja es pot consultar en línia la segona edició ampliada i actualitzada del Diccionari dels ocells del món, elaborat per la Fundació Barcelona Zoo, l’Institut Català d’Ornitologia i el TERMCAT.

A la primera publicació de 2017 s’hi afegeixen en aquesta nova edició més de 700 nous termes relatius a espècies d’ocells passeriformes.

Més informació.

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i l’Associació Catalana de Comunicació Científica acaben d’obrir una nova edició del concurs X(p)rimenta. Aquesta iniciativa anima  a realitzar un experiment científic i a filmar-lo en vídeo, amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic i tecnològic interessant.

S’hi concediran tres premis als millors vídeos presentats, un per a cada categoria (primària, secundària, i batxillerat/cicles formatius). El termini per a lliurar els vídeos es clou el dia 10 de maig de 2019.

Més informació.

L’Equip ICE de Filosofia/comunitat de Recerca de Ponent, adscrit a la Universitat de Lleida us conviden a la jornada “Filosofia a l’aula” el 16 de març de 09:15 a 13 hores a l’aula 3.01 de l’Edifici Polivalent, al Campus Cappont de la UdL.

Inscripció a la Jornada.

Programa informatiu.

El Casal Lambda convoca el quart CONCURS DE CURTMETRATGES “IMPLICA’T” adreçat a alumnat d’ensenyaments secundaris, sobre la temàtica de l’Homofòbia.

L’objectiu és que els curts finalistes i guanyador(s) puguin esdevenir eines de sensibilització sobre la xacra de l’homofòbia. La participació dels joves és fonamental en la prevenció de l’homofòbia i, d’altra banda, la creació i la realització de missatges breus en forma de curt, els farà conèixer i debatre una vessant més del maltracte, l’abús i la violència entre joves.

Més informació.

Us fem arribar el I Concurs de dibuix que organitza el Servei de Rehabilitació Comunitària de Tàrrega. Es tracta d’un concurs, on el dibuix guanyador serà la imatge de l’agenda 2019-2020.

El termini per la presentació acaba el 29 de març. En aquest concurs col·laboren l’Escola d’Arts i Oficis, l’Ajuntament de Tàrrega i la Coordinadora de Salut Mental Catalunya. A més, es comptarà amb la participació dels artistes targarins: Carmina Castelló i el Jordi Colilles.

Més informació.

La Càtedra Educació i Adolescència “Abel Martínez Oliva” de la Universitat de Lleida realitza per segon any consecutiu el Cicle de Cinema “Educació i Adolescència”.

Aquesta és una iniciativa adreçada a tota la població en general, a totes aquelles persones que treballen i tenen contacte amb adolescents; a futurs professionals estudiants de la Universitat de Lleida així com, molt especialment, a tots els centres d’educació secundària.

Accés al programa.