Títol de l’activitat: Les definicions i el verb
Nivell: Infantil – Cicle Mitjà i Cicle Superior
Dificultat: Mitjana
Descripció de l’activitat:
Objectiu principal: Identificar les definicions de les diferents accions (comprensió) i treballar el Verb com element gramatical.
RACÓ: ELS VERBS AMB LES BEE-BOTS
Sessions: 2 sessions per grup (4 alumnes per grup)
- 1a SESSIÓ
- Explicarem primer com funcionen les BEE-BOTS, sobretot el tema de les direccions i dels moviments.
- Llegirem la teoria sobre la classificació dels verbs que els hi donarem als alumnes perquè s’enganxin a la llibreta.
- Posarem exemples per identificar els verbs.
- Primer de tot definirem (fulls annex) els verbs i els alumnes sortiran del punt de sortida i el que arribi el primer tindrà un punt.
- La lectura de les definicions les farà el mestre.
- Una vegada acabat classificarem els verbs en infinitiu en 1a, 2a o 3a conjugació. (això ho farem de forma conjunta). AQUESTA ACTIVITAT SI NO DÓNA TEMPS LA FAREM A LA 2a SESSIÓ.
- 2a SESSIÓ
- Ara al taulell tenim la conjugació dels verbs anteriors en present, passat i futur.
- Nosaltres direm el verb que s’ha de buscar i el que arribi el primer trindrà un punt que se sumaran als punts anteriors.
- Quan acabin farem la classificació en PRESENT/PASSAT/FUTUR i acabaran de fer la conjugació del verb a la llibreta.
Material adjunt:
– Tapissos de l’activitat: tapís de definicions i verbs, tapís de present, passat i futur
– Fitxa de l’activitat
– Targetes de l’activitat:Llistat de conjugacions, Llistat de definicions i Llistat de verbs a buscar