El verb

Títol de l’activitat: Les definicions i el verb
Nivell: Infantil – Cicle Mitjà i Cicle Superior
Dificultat: Mitjana

Descripció de l’activitat:
Objectiu principal: Identificar les definicions de les diferents accions (comprensió) i treballar el Verb com element gramatical.

RACÓ: ELS VERBS AMB LES BEE-BOTS
Sessions: 2 sessions per grup (4 alumnes per grup)

• 1a SESSIÓ
    • Explicarem primer com funcionen les BEE-BOTS, sobretot el tema de les direccions i dels moviments.
    • Llegirem la teoria sobre la classificació dels verbs que els hi donarem als alumnes perquè s’enganxin a la llibreta.
    • Posarem exemples per identificar els verbs.
    • Primer de tot definirem (fulls annex) els verbs i els alumnes sortiran del punt de sortida i el que arribi el primer tindrà un punt.
    • La lectura de les definicions les farà el mestre.
    • Una vegada acabat classificarem els verbs en infinitiu en 1a, 2a o 3a conjugació. (això ho farem de forma conjunta). AQUESTA ACTIVITAT SI NO DÓNA TEMPS LA FAREM A LA 2a SESSIÓ.
  • 2a SESSIÓ

• Ara al taulell tenim la conjugació dels verbs anteriors en present, passat i futur.
    • Nosaltres direm el verb que s’ha de buscar i el que arribi el primer trindrà un punt que se sumaran als punts anteriors.
    • Quan acabin farem la classificació en PRESENT/PASSAT/FUTUR i acabaran de fer la conjugació del verb a la llibreta.

Material adjunt:
Tapissos de l’activitat: tapís de definicions i verbs, tapís de present, passat i futur
Fitxa de l’activitat
Targetes de l’activitat:Llistat de conjugacions, Llistat de definicions i Llistat de verbs a buscar