Els Hivernacles

Sandra Isaac GarcíaTítol:          Els Hivernacles. Maqueta automatitzada amb Arduino.
Autor/a:     Sandra Isaac García
Tutor/a:      Ricard Valero Mora
Modalitat:  Ciències i tecnologia: Cientificotècnic
Àrea:          Tecnologia
Centre:       Ins Pons d’Icart
Localitat:   Tarragona

1. Cercar informació sobre els hivernacles.
  2. Construir l’estructura d’un hivernacle tipus Capella.
  3. La programació de les tres plaques d’Arduino.
  4. El funcionament correcte del sistema d’Arduino amb l’estructura de l’hivernacle.

La hipòtesi plantejada va ser: si fos el director d’una empresa d’hivernacles quines fàcilitats voldria que tingués el meu hivernacle?

Aquest treball està dividit en dues parts: la primera és el coneixement dels hivernacles i la segona és la creació d’una maqueta d’un hivernacle automatitzat.
Per començar, es va realitzar la recerca d’informació sobre tots els tipus d’hivernacles que hi havia i el seu funcionament per un cultiu òptim. Es va escollir el tipus Capella perquè permet la unió de moltes naus en bateria, per la seva facilitat de construcció i conservació i perquè evacua l’aigua de la pluja sense problemes. Després de decidir el tipus d’hivernacle, es va fer un esbós de l’estructura de l’hivernacle i d’on anirien els sensors escollits per la seva millora.

A continuació, es van comprar tots els materials necessaris i en tenir-los tots es va començar amb la construcció de l’estructura. Mentre construïa l’estructura, vaig començar a investigar sobre Arduino i la seva programació en la qual s’ha
utilitzat Arduino Blocks per programar les tres plaques.
Finalment, vaig adjuntar l’estructura i les plaques d’Arduino. Tot estava correcte, no obstant van a veure alguns problemes de la programació d’Arduino com el de la porta i la finestra.

En conclusió, els objectius proposats han sigut assolits mitjançant la recerca. El coneixement dels hivernacles, la seva història, els tipus, les seves condicions i construir un hivernacle automatitzat ha sigut el meu aprenentatge durant el temps treballat.
Després d’acceptar totes les dificultats en el nivell pràctic (tres mesos esperant els materials , no saber res d’Arduino, va petar un sensor…), al finalitzar el treball, l’esforç i la dedicació va valdre la pena per el sentiment satisfactori que transmet.
He après moltíssim fent aquest treball i ha estat super entretingut, m’agradat realitzar-lo i construir-lo pas a pas amb tots els problemes trobats que després es van solucionar. De veritat, que crec que no podria haver tingut un millor tema.
A més a més, aquest projecte m’ha fet pensar que realment la robòtica i l’arquitectura podrien ser unes de les meves sortides laborals per l’any vinent.

• Daniel Lozano Equisoain.. Arduino Práctico Edición 2017.. Editorial: Anaya Multimedia.
  • Arduino Curso Práctico.. Alfredo Moreno Muñoz; Sheila Corcoles Corcoles.. Editorial: Ra-Ma.
Vídeo:

Fotos:

Foto 1.- Els hivernacles. Maqueta automatitzada amb Arduino.