Màrqueting i xarxes socials

Maria Martínez CastroTítol:          El màrqueting a les xarxes socials: Anàlisi de les xarxes de PortAventura World
Autor/a:     Maria Martínez Castro
Tutor/a:      Eva López i Monné
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Economia
Centre:       Ins Francesc Vidal i Barraquer
Localitat:   Tarragona

Objectius:
  1. Demostrar si som conscients de la publicitat que rebem a les xarxes socials.
  2. Mostrar com i de quina forma ens afecta aquesta publicitat que rebem.
  3. Utilitzar les xarxes d’una marca en concret (PortAventura) com a prova el màrqueting que s’utilitza.
Hipòtesi:

La meva hipòtesi principal ha estat demostrar que som conscients de la publicitat que rebem a les xarxes socials encara que aquesta també ens afecta.

El procés:

Per començar, vaig obtenir la informació del meu TDR de dues formes diferents. Per una part, vaig extreure part de la teoria de set llibres especialitzats que vaig agafar de la biblioteca, a banda de cercar en moltes pàgines web. Per l’altra, vaig utilitzar les xarxes socials de l’empresa PortAventura World per a especialitzar-me més sobre el que anava a explicar. A més, l’enquesta també em va aportar diverses dades que vaig reflectir al treball. Aquesta la vaig compartir a tots enquestats mitjançant les xarxes socials. Finalment, l’únic obstacle que em vaig trobar va ser el límit de pàgines, ja que vaig haver de retallar teoria.

Conclusions:

Amb el primer objectiu pretenia demostrar si realment som conscients de la publicitat que rebem a les xarxes. A part del punt teòric, ha estat gràcies a l’enquesta que he pogut corroborar que és així, ja que més del 72% van respondre de forma afirmativa.
Per aconseguir el segon objectiu vaig escriure la part teòrica, encara que també vaig extreure conclusions a partir de l’enquesta. Amb un 74%, corroborem que ens torna més compulsius a l’hora de comprar, encara que amb un 75% no ens acabem de fiar al moment de fer-ho (per això necessitem les opinions d’altres usuaris, corroborat amb un 80%). També que amb un 71%, la publicitat tradicional està morint respecte a la digital, encara que els anuncis publicitats a les xarxes ens creen molèstia, amb un 95%, i que per aquest motiu pensem que s’apodera d’elles, amb un 78%… Creiem que ens allunyem de ser influenciats pel màrqueting: sabem que els Influencers són utilitzats per les empreses, amb un 88%, ni paguem per fer publicitat de nosaltres mateixos, amb un 87%. Però al cap i a la fi, acabem caient dins les seves tècniques digitals: participem a concursos, amb un 54%, i veiem vídeos graciosos amb finalitats publicitàries, tot i que gairebé el 50% de nosaltres ja ho sabem.
Per aconseguir el tercer objectiu vaig seguir tots els passos que PortAventura World anava fent a les seves xarxes per a analitzar-los. Per començar, vaig estructurar-me el treball explicant primer el màrqueting d’una manera global i després detallant informació molt específica. A més, he preguntat al meu entorn sobre el tema del màrqueting digital i he utilitzat les seves respostes com a ajuda. Per una altra banda, cal destacar al llarg de la confecció del TDR no m’he trobat gairebé amb cap problema o obstacle. Només remarcar el límit de pàgines, que m’ha coaccionat alhora d’ampliar la meva part pràctica; vaig haver de retallar teoria.
Personalment, aquest TDR m’ha servit sobretot per a aprendre més sobre el màrqueting i tot el que comporta digitalment. M’ha agradat haver tractat amb aquest tema en especial, ja que gràcies a haver fet treball ara sóc més conscient de la publicitat que rebo dins les xarxes.

Bibliografia:
  • Bill Gates.. Els negocis en l’era digital. Com adaptar la tecnologia informàtica per obtenir el rendiment més alt.. Ed. Columna.
  • Philip Kotler, Gary Armstrong, Jonh Saunders, Veronica Wong, Salvador Miquel, Enrique Bigné, Dionisio Cámara.. Introducción al Marketing.. Ed. Pearson Prentice Hall.
  • Anna M. Torrent.. La llengua de la publicitat.. Ed. Biblioteca Milà i Fontanals.
  • Caridad Hernández Martínez.. Manual de creatividad publicitaria.. Ed. Editorial Sintesis.
  • Matteo Motterlini.. Economía emocional. En qué nos gastamos el dinero y por qué.. Ed. Paidós.
  • Antonio Checa Godoy.. Historia de la publicidad. Ed. Netbiblo.
Llocs Web:
Vídeo:
Presentació:
Fotos:

 

Foto 1.- Aquesta imatge representa com el màrqueting té la finalitat d’aconseguir la nostra atenció.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>