Assetjament escolar

2. Analitzar les diferents personalitats en l’escena
  3. Aprendre sobre el seu origen
  4. Conèixer els diferents mètodes anti-bullying
  5. Comparar les diferents mentalitats de dos països en desenvolupament sobre l’assetjament escolar i la seva prevenció

Actualment hi ha molts estudis sobre aquest tema però tot i així no ha estat possible reduir notablement la taxa de víctimes d’assetjament escolar.

El treball està dividit en dues parts. Primerament, una part teòrica on s’ha realitzat una recerca d’informació per a aprofundir en l’estudi de l’assetjament escolar. D’altra banda hi ha una part pràctica on es va realitzar una comparació de les diferents mentalitats de dos països en desenvolupament sobre la concepció d’assetjament escolar i la seva prevenció. Aquí es van realitzar diferents entrevistes als països respectius.

Tots els aspectes analitzats en aquest treball porten a diverses conclusions:
Per començar, la hipòtesi plantejada ha estat encertada, ja que a través de la informació obtinguda de l’assetjament escolar, s’ha pogut esbrinar que hi ha diferents programes i protocols per aturar aquestes actituds en les escoles.
Però no ha estat suficient per a reduir la taxa de víctimes de “bullying” ; per la qual cosa queda molta feina a fer per aconseguir un resultat global satisfactori.
Tot i així, ha hagut una evolució respecte els inicis d’aquests estudis. Actualment, en molts centre escolars s’estan aplicant diferents protocols de prevenció i d’actuació davant de casos de “bullying” , però tenint en compte les estadístiques actuals no és suficient.
Hauria d’haver una immersió global a tots els centres docents tan en protocols d’actuació, valors morals i educació com a base dels alumnes. En molts casos, si en el nucli familiar es respira un ambient agressiu i/o manca de respecte, podrà influir en les futures conductes dels infants, tan a les escoles com a la seva vida social.

• Rosario Ortega. Agresividad injustificada, bullying y violencia escolar.
  • Rosario Ortega i J.Antonio Rodríguez. Acoso escolar, ciberacoso y discriminación. Educar en diversidad y convivencia.
  • Robin Kowalski, Susan Limber i Patricia Agatston. Cyber Bullying, el acoso escolar en la er@ digit@l.
  • Antonio Casado i Maria Zabay. Todos contra el bullying.
  • Sandra Harris i F.Garth Petrie. El acoso en la escuela. Los agresores, las víctimas y los espectadores.

Fotos: