La música en el sistema educatiu

Maria Costa PiquéTítol:          La música en el sistema educatiu
Autor/a:     Maria Costa Piqué
Tutor/a:      Vicent Aznar Roig
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Música
Centre:       Ins Cambrils
Localitat:   Cambrils

1. Difondre tots aquells beneficis que la música aporta siguin estudiants o no.
  2. Provocar algun canvi en la manera com s’ensenya música i com els alumnes reben aquesta matèria.
  3. Recollir i fer un balanç sobre què en pensen tant professors com alumnes d’aquesta matèria.

1. La música no està suficientment valorada i explotada en tots els àmbits educatius.
2. Molta gent desconeix els beneficis que aporta la música.
3. D’aquí a vint anys l’estudi de la música quedarà reduït a un nombre molt baix d’estudiants.

Aquestes hipòtesis, juntament amb els objectius, han estat el punt principal del meu treball, ja que és a partir d’aquestes afirmacions que el meu treball ha anat agafant forma.
El treball està estructurat en un total de quatre blocs. Cadascun d’ells expliquen diferents aspectes que giren al voltant del tema principal el qual dóna nom al treball.

Realitzant aquest treball m’he adonat que per molt que coneguis un tema sempre hi ha més coses per aprendre i si a més a més t’agrada, et serà molt més fàcil i menys pesat fer-ho.
Un altre aspecte que m’ha fet estar tant a gust a l’hora de fer-lo són les facilitats que m’han proporcionat tant professors de la matèria com d’altres i l’esforç i dedicació que hi ha posat.
Portar a terme aquest treball ha estat una forma de treballar un tema que m’agrada des de diferents punts i poder-ne veure les diferencies entre com em pensava que era i com és realment. Ha estat bastant sorprenent.

• Montoya Rubio, Juan Carlos; Pardo Cayuela, Antonio A.. Múscia y educación musical. Univesidad de Murcia, 2017
  • Aavv. A los que aman la música. Malpaso, 2018
  • Aavv. A los que aman la música 2. Malpaso, 2018