L’obra teatral

Clàudia Llaveria RomeroTítol:          Teoria i pràctica de l’obra teatral
Autor/a:     Clàudia Llaveria Romero
Tutor/a:      Ana Maria Zomeño Gurrea
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Literatura
Centre:       Ins Francesc Vidal i Barraquer
Localitat:   Tarragona

Objectius:
  1. Podem explicar d’una manera objectiva el procés de creació d’una obra de teatre des de que està a la ment de l’autor fins a l’estrena?
Hipòtesi:

Demostrar que pot catalogar-se tot aquest procés, i mostrar cada etapa de manera senzilla i clara.

El procés:

Desglossar tots els passos que utilitza el dramaturg i desenvolupar les tècniques del director teatral a l’hora de fer seu un text teatral.

Conclusions:

A més de detallar l’estructura teòrica de l’obra teatral, s’ha intentat una part pràctica que ha consistit en escriure l’obra, en buscar els actors, en assajar l’obra i finalment, en representar-la davant públic.
Per poder anar mes enllà d’aquest TDR i aconseguir fer una representació teatral amb tot el que comporta, com a autora em vaig posar en contacte amb els organitzadors de la Mostra de Teatre Jove que és fa cada any a Tarragona. Com que es tractava d’una obra de creació pròpia i que era la mateixa autora la que volia dirigir-la, al temps que els actors no eren professionals, des de la Mostra els van acceptar sense cap mena d’entrebanc.
Aquest treball per mi no ha suposat un punt i final, sinó que es un punt i seguit, que serveix, tal com sempre ens han dir, per agafar aire i continuar amb el text; aquest treball és aquesta presa d’aire i m’ha servit per aprendre que no només m’agrada actuar sinó que també m’agrada escriure, i que tal com vaig passar de la platea a l’escenari, podré passar d’aquest a la màquina d’escriure.

Bibliografia:
  • ALONSO de Santos, José Luis.. Manual de teoría y práctica teatral. Editorial Castalia
  • AYCKBOURN, Alan. Arte y oficio del teatro. Ediciones Robinbook
  • RIVAS Hernandez, Ascensión. De la poética a la teoría de la literatura (una introducción). ed. Universidad de Salamanca
  • BROOK, Peter. El espacio vacío.. Península
  • COPEAU, Jacques. Hay que rehacerlo todo. ADE
  • ROSELLÓ, Ramon X. Anàlisi de l’obra teatral (teoria i pràctica). Publicacions de l’Abadia de Montserrat
  • FLOECK, Wilfried. “¿Del teatro de dirección al teatro del texto? Tendencias y problemas del teatro francés”.. Revista de estudios teatrales
  • GROTOWSKI, Jerzy. Hacia un teatro pobre. Siglo XXI
  • KOWZAN, T.. Literatura y espectáculo. Taurus
  • LAYTON, William. ¿Por qué? Trampolín del actor. Fundamentos
Presentació: