Els centres de menors i la crisi emocional

Mireia Casas MarquésTítol:          Els centres de menors i la crisi emocional
Autor/a:     Mireia Casas Marqués
Tutor/a:      Dolors Marchán Armenta
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Geografia
Centre:       Ins Ramon de la Torre
Localitat:   Torredembarra

Objectius:
  1. Ampliar el meu coneixement en l’àmbit de l’Educació Social

  2. Aprendre més coses sobre la crisi emocional

  3. Descobrir la realitat dels menors i de l’Educació Social

Hipòtesi:

Pateixen tots els menors una crisi emocional a l’hora d’ingressar a un centre de menors?

El procés:

La metodologia d’aquest treball es dividí en dues parts:
·Part teòrica: a la part teòrica hi explico els diferents organismes que estudien els casos dels menors, els diferents centres de menors què hi ha i quines són les funcions de cadascun d’ells i què és una crisi emocional.
·Part pràctica: a la part pràctica hi trobareu les dificultats i facilitats que he tingut a l’hora de dur-la a terme, l’anàlisi (en blocs) de les entrevistes, la hipòtesi i l’anàlisi d’aquesta i l’educació social des del punt de vista dels educadors socials (informació obtinguda partint de les entrevistes dutes a terme).
Vaig dur a terme dos tipus d’entrevistes. Una entrevista era per aconseguir informació per a la part teòrica (l’àmbit dels centres de menors) i l’altra entrevista per a la part pràctica, per a més tard, analitzar-les.
La màxima dificultat que he tingut a l’hora de fer aquest treball és trobar informació sobre els centres de menors, ja que aquests estan protegits.

Conclusions:

Després d’acabar d’enllestir-ho tot, vaig arribar a complir els tres objectius que m’havia marcat i, també, vaig poder afirmar que és cert que els menors pateixen una crisi emocional, però que també depèn molt de la persona. Aquest treball m’ha obert els ulls en certs moments i m’ha ajudat a veure que hi ha moltes coses que s’haurien de millorar.

Bibliografia:
Llocs Web:
Presentació:

https://drive.google.com/open?id=1mQDHe4si2T4vOP2545-KEyPuazoX-Q2J