Anunci publicitari, Vila-seca

Delia Raya MartínezTítol:          Anunci publicitari, Vila-seca
Autor/a:     Delia Raya Martínez
Tutor/a:      Isabel Sentís Sedó
Modalitat:  Humanitats i Ciències Socials
Àrea:          Cultura audiovisual
Centre:       Ins Ramon Barbat i Miracle
Localitat:   Vila-seca

Objectius:
  1. Endinsar-me en el món audiovisual.

  2. Conèixer programes d’edició i fer-los servir.

  3. Aprendre a utilitzar els diferents plans cinematogràfics que hi ha.

  4. Conèixer quins són els passos a seguir per a realitzar un vídeo en bones condicions.

  5. Realització d’un vídeo publicitari pel meu municipi, Vila-seca.

El procés:

Per a realitzar el meu treball he hagut de buscar informació en múltiples pàgines webs, llibres i apunts d’alumnes de l’URV per tal d’estar ben informada. També em vaig inspirar en dos aforismes de dos cineastas de cinema, per adonar-me de la importància de la música en un video i la correlació entre la música i la imatge. Un cop vaig tenir clar els conceptes ”clau” de l’enquadrament, l’angulació, moviments de càmera i plan, era l’hora d’anar a gravar les escenes per a l’anunci. Vaig tenir molt en compte alguns aspectes determinats com per exemple: els fenòmens meteorològics i les condicions del paisatge.
Va haver-hi dies que era impossible gravar ja que els fenòmens meteorològics no acompanyaven prou. En el meu cas, anava a gravar l’únic dia que tenia festa quan treballava i després a l’agost, setembre i octubre.
• Núvols i sol: Falta o excés d’il•luminació, com a conseqüència es veia una escena fosca, ennegrida ( sense gaire vida ) o molt blanca i brillant.
• Vent: feia moure el trípode i aixecava la sorra de la platja i, com a conseqüència es veia una escena bruta i amb moviment.
• Pluges: tots els carrers estaven mullats i no m’agradava com quedaven en les gravacions. Crec que no eren les condicions ni la millor presentació del nostre poble per a un turista.
S’ha de tenir en compte també que el paisatge estigui en bones condicions i ben presentat, s’ha de ser molt observador perquè qualssevol mínim detall o brutícia, embruta l’escena i queda molt malament ja que estem intentant fer una presentació d’un poble per tal de gaudir d’una estada bona i neta.

Conclusions:

Gràcies a aquest treball he pogut adonar-me que existeix una gran amplitud de conceptes relacionats amb la comunicació i l’àmbit audiovisual. També he tingut consciència de tot el treball què hi ha darrere d’un simple video, de tot allò què s’ha de fer per tal que un vídeo estigui ben fet, quins plans hi ha i quins es poden utilitzar. He de dir que, ara sóc capaç de reconèixer quin pla s’ha utilitzat en una determinada escena d’una pel•lícula. A partir d’ara, em fixaré molt més en els canvis de plans, escenes i en saber què intenta mostrar el director de la pel•lícula que vegi. A més a més, valoraré moltíssim el treball de totes aquelles escenes plasmades en una pantalla en el cinema i l’esforç que hi ha darrere de totes les persones que treballen per al director d’aquella pel•lícula. M’hagués agradat tenir una mica més de temps, sento que no m’ha quedat exactament com m’ho esperava però, estic molt orgullosa d’haver realitzat un video per anunciar el meu municipi tota sola; sense que ningú em digués quines coses havia de gravar o m’ajudés a utilitzar els programes d’edició.
No he trobat gaire material per a inspirar-me, ja que de vídeos publicitaris de la Pineda, Vila-seca n’hi ha molt pocs i trobo que no són gaire bons. Així que he deixat anar la imaginació i la creativitat crec que en aquest treball me n’he sortit prou bé. Sé que he adquirit alguns coneixements d’edició i de gravació que pròximament necessitaré treballar amb molta més profunditat i ara més que mai, tinc moltíssimes ganes de començar la pròxima etapa de la meva vida, anar a la universitat i arribar a ser allò que em proposi.

Bibliografia:
  • Fernando Canet Josep Prósper.Narrativa audiovisual Estrategias y recursos.Sintesis.
  • Javier López Izquierdo.Teoría del guión cinematográfico, lectura y escritura.Sintesis.
  • Oscar CarrilloFundamentos de la Publicidad y de las Relaciones Públicas i Teoria i Tècnica del Llenguatge Audiovisual.Apunts Comunicació Audiovisual URV
  • J. M Bueno Matos, X. Martí OrriolsHistòria de la filosofia.Vicens Vives Batxillerat.
Llocs Web:
Vídeo:

Presentació:
Fotos:


Foto 1.- Portada/ realitzada per mi.
Foto 2.- Teoria / totes les fotos que hi apareixen al costat de l’explicació, han sigut realitzades per mi.
Foto 3.- Procés creatiu
Foto 4.- Desglossació de les idees, escenes, música..