Viu la vida en colors

Títol: Viu a vida en colors
Autora: Ona Anadón Capellas
Tutora: Roser Llagostera
Modalitat: Llengua catalana
Àrea curricular: Llengua catalana i ciències socials
Centre: Ins Martí l’Humà
Localitat: Montblanc

La publicitat era un àmbit que en aspecte general em cridava molt l’atenció. Així doncs, després de donar-hi moltes voltes, vaig decidir escollir aquest tema pel meu TdR. La part teòrica es basa en la història de la publicitat, els objectius, les funcions, els tipus, etc… Com que amb això no vaig quedar prou satisfeta i, a més, el meu treball trobava a faltar una finalitat, vaig decidir crear jo mateixa el meu propi anunci publicitari. Cal remarcar que l’agència de publicitat en aquest projecte ha sigut una de les coses més investigades a causa de la hipòtesi plantejada.

Objectius:

Els objectius del meu TdR eren, primerament, informar-me i adquirir coneixements d’aquesta matèria. Més endavant, l’objectiu principal va ser investigar i descobrir si realment el paper de l’agència de publicitat era necessari perquè un anunci fos creatiu, tingués èxit i comercialitzes el producte en el cas. És a dir, en resum, la importància o la no importància d’aquest element que, a primer cop d’ull, sembla totalment necessari.

Hipòtesis:

És possible realitzar un anunci publicitari audiovisual sense una agència de publicitat?

El procés:
  • Investigació de la publicitat en aspectes molt concrets i d’altres més generalitzats.
  • Entrevista amb el propietari d’una productora en funcionament avui en dia.
  • Cercar els elements més importants i imprescindibles d’una agència de publicitat.
  • Creació del meu propi anunci publicitari audiovisual.
  • Comparació de carències, avantatges i desavantatges amb el procés de la creació sense una agència de publicitat.
Conclusions:
  • Canvi de l’ordre dels processos durant la meva elaboració i la d’una agència de publicitat.
  • Resultats diferents, tenint en compte tant el factor econòmic, el professional i l’experiència.
  • Verificació dels elements necessaris dins d’una agència de publicitat.