C Mare de Déu del Carme - Arnau Quintana LlorensTítol: Generació d’electricitat amb energia solar i regulació de la tensió amb energia eòlica
Autor: Arnau Quintana Llorens
Tutor: Joan Carles Sánchez Fernández
Modalitat: Científic-tecnològic
Àrea curricular: Física
Centre: C Mare de Déu del Carme
Localitat: Tarragona

• Introduir-me més profundament en les maneres de generar electricitat i en tot el món dels circuit elèctrics.
  • Generar electricitat mitjançant un panell solar.
  • Aprofitar l’energia solar placa per produir energia eòlica encarant dos ventiladors.
  • Regular la tensió del circuit variant les revolucions del motor.

La meva hipòtesi consistia en saber si podia aprofitar l’energia solar per produir energia eòlica i posteriorment regular la tensió del circuit.

• Estudiar el funcionament de tots els components.
  • Dissenyar la maqueta.
  • Recaptació del material necessari.
  • Construcció de la maqueta
  • Realitzar proves per resoldre problemes.

placa-solar

He pogut demostrar el que m’havia proposat: es pot aprofitar l’energia solar per produir energia eòlica i, regular la tensió variant les revolucions del motor.

Sense dubte l’execució d’aquest treball ha estat un repte molt difícil, no només perquè era la primera vegada que m’enfrontava a un d’aquestes característiques, sinó perquè el tema escollit no ha estat gens fàcil; però m’ha anat molt bé, ja que els meus estudis en un futur aniran enfocats a temes similars.

Vaig començar el treball sense pràcticament saber res de màquines elèctriques, ni rotatives, ni del funcionament d’una placa solar… Gràcies a una recerca profunda, sobretot a internet i a diferents llibres, vaig aconseguir ampliar molt la base que tenia gràcies a les classes de física de l’escola.

Part pràctica:
La conclusió d’aquesta part és que s’ha de fer un plànol i dibuixos abans de començar i pensar tots els problemes que poden sorgir per tenir solucions. S’ha de planificar tot. Des de la posició de les peces, fins com es connectaran els cables.

Part teòrica:
La conclusió d’aquesta part és que s’ha d’ordenar el treball abans d’iniciar-lo, sabent el què vols explicar i a mesura que avança anar canviant, però començar des d’una base. M’ha ensenyat que improvisar funciona la primera setmana, però si vols fer un treball decent i ben organitzat, s’ha de pensar moltes vegades en què vols fer. Jo vaig tardar en adonar-me’n, però una vegada assumit, tot va anar sobre rodes.

Empreses col·laboradores
  • Comercial electrònica® Carrer Mossèn Salvador Ritort i Faus, Tarragona