XXI Entrega de Premis Treballs de Recerca a la Segarra

El dijous dia 23 de maig a les 17:30 h, a l’Auditori Municipal de Cervera, va tenir lloc la vint-i-unena edició de la cerimònia d’entrega de premis de treballs de recerca de la Segarra.

Celebració que es pot tirar endavant gràcies a la col·laboració dels tres instituts de la comarca i gràcies al patrocini del Consell Comarcal de la Segarra, la Paeria de Cervera, l’Ajuntament de Guissona, i de bonÀrea, Caixa Guissona.

Com és habitual, i tal com consta a les bases dels premis, s’estableixen dues categories, la modalitat de ciències i tecnologia; i la de ciències socials i humanitats. En la presentació dels treballs, es té molta cura de preservar l’anonimat i autoria dels mateixos.

Els membres de la taula presidencial que van fer entrega dels diplomes de reconeixement i premis van ser:

La Sra. Carolina García, regidora d’educació de la Paeria de Cervera.
El Sr. Ramon Augé, president del Consell Comarcal de la Segarra.
El Sr. Jaume Ars, alcalde de l’Ajuntament de Guissona.
La Sra. Mònica Torné, responsable de formació del grup bonÀrea.
La Sra. Marina Dalmases, presidenta del Jurat dels Premis del TdR 2024.

L’acte va ser conduït per la Sra. Noèlia Solé, professora de secundària, actriu i rapsoda, qui va posar un toc de simpatia, relaxant les tensions de l’alumnat protagonista amb les emocions a flor de pell.

En aquest sentit, també va ajudar força, la brillant actuació de la pianista alumna del Conservatori de música de Cervera, Anastasia Mostishko, que va amenitzar l’acte amb dues peces musicals: Homenatge a Francesc Alió de Josep Lluís Guzmán, i Sonata n. 24, op. 78 -Adagio cantabile-Allegro ma non troppo de Beethoven.

El jurat ha remarcat la qualitat de tots els treballs presentats, per aquest motiu tots han rebut un merescut reconeixement. No ha quedat cap premi desert, atorgant-se 4 premis per cada modalitat: dos accèssits, dos tercers premis, dos segons premis i dos primers premis.

Els membres del jurat d’aquesta edició han estat:

Jurat de ciències i tecnologia:

SraMarina Dalmases Trilla, llicenciada en Biologia.
Sr. Ramon Pérez Mir, president del Col·legi de Geòlegs de Catalunya
SrJordi Farré Saurí, enginyer Agrònom

Jurat de ciències socials i humanitats:

SraMaria Garganté i Llanes, professora d’Història de l’Art de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Sra. Marissa Jovell i Grau, professora de Geografia i Història d’Institut.
SrJosep Jordana i Sauret, director de l’arxiu comarcal del Pla d’Urgell.

Els premis són: accèssit 50 €, tercer premi 100 €, segon premi 200 € i primer premi 300 €. Els premis s’atorguen per treball.

Us enllacem el tríptic on podeu consultar la relació de treballs presentats, autors i autores, instituts i els tutors i tutores que han guiat l’elaboració dels mateixos.

Els reconeixements i premis fets per aquesta edició van ser els següents:

Reconeixements en la modalitat de ciències socials i humanitats

Títol del treball Autor/a Tutor/a Institut
El macabre món dels assassinats. Tens l’assassí a prop? -Sabina Morera Mas

-Israa Oufkir Derouich

-Mareme Laye Diop Dangoura

M. Vanessa Serra Parra INSTITUT GUISSONA
El empoderamiento femenino del Nuevo Romanticismo Eva Gasol Chingalata M. Teresa Bernet Badia INSTITUT LA SEGARRA

Reconeixements en la modalitat de ciències i tecnologia

Títol del treball Autor/a Tutor/a Institut
La casa és la nostra tercera pell. Habitatges autosuficients fets de materials sostenibles – Alba Barguès Riera

Bàrbara Torres Alcaide

Sílvia Pascual Sol INSTITUT ANTONI TORROJA
Fer hort: oci o negoci? Arnau Franch Tolosa Arnau Raluy Costa INSTITUT GUISSONA

Premis en la modalitat de ciències socials i humanitats

Premis Títol del treball Autor/a Tutor/a Institut
Accèssit La musicoteràpia. Un recurs per moure les emocions. Savina Encuentra Riu Sònia Simon Jordà INSTITUT ANTONI TORROJA
Tercer premi Com cuidar als que cuiden. Carla Carbonell Puig Mònica Jové Veis INSTITUT LA SEGARRA
Segon premi L’evolució del periodisme esportiu a les Terres de Lleida. Albert Jover Solé Ton Granell Turull INSTITUT ANTONI TORROJA
Primer premi Els molins del torrent d’Oró. David Garganté Sarbu Divina Garrofé Manuel INSTITUT GUISSONA

Premis en la modalitat de ciències i tecnologia

Premis Títol del treball Autor/a Tutor/a Institut
Accèssit Una altra manera de viure. Disseny d’una “Tiny House” sostenible. Júlia Pla Gomà Sílvia Pascual Sol INSTITUT ANTONI TORROJA
Tercer premi La importància dels efectes visuals i especials en les adaptacions literàries. Nel Jorba Franco Rosa Mas Fustà INSTITUT GUISSONA
Segon premi Gestió eficient de l’aigua de reg del canal Segarra-Garrigues en un cultiu de vinya. Ariadna Cuadros Broch Dolors Serra Vidal INSTITUT LA SEGARRA
Primer premi Videojocs retro amb Raspberry Pi. Nassreddine El Baghdadi Pere Joan Armengol Rosinés INSTITUT LA SEGARRA

Els Premis Comarcals Treballs de Recerca de la Segarra són una mostra del compromís dels Serveis Educatius de la Segarra amb l’educació i la recerca com a motors del desenvolupament personal i col·lectiu. Amb aquesta convocatòria es pretén reconèixer el talent i l’esforç dels nois i noies de la comarca i la tasca que desenvolupen els centres educatius de secundària de la Segarra.

Us deixem un recull de Fotografies de l’acte realitzades per Marc Castellà [Per veure més fotografies cliqueu a l’enllaç Fotografies TdR 2024]:

Fotografies TdR 2024. Font: Marc Castellà.