Propostes per Sant Jordi

Arribem al mes d’abril i per celebrar Sant Jordi i des del Programa biblioteca escolar “puntedu” ens proposen crear un títol inventat a partir de cobertes de llibres de la LIJ.

Un cop el tingueu, podeu fer una fotografia i publicar-la amb el hashtag #untitolpersantjordi22

Us compartim un exemple:

Font: https://projectes.xtec.cat/bescat/general/sant-jordi-2022/

• Per una altra banda, aprofitem per compartir-vos algunes propostes literàries de literatura infantil i juvenil per promoure la cultura de la pau al món i la temàtica de les persones refugiades, un tema d’actualitat per a abordar a les aules.
  • Als voltants de Sant Jordi, és un moment especial també per reconèixer la creativitat literària dels més joves, en aquest sentit us recordem algunes convocatòries de concursos literaris:
    • IX Jocs Florals Escolars de Catalunya. El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.
    • La revista Namaka ens convida a participar al “Concurs de Sant Jordi per a les escoles” , concurs literari que consisteix a escriure un relat a partir d’una imatge de l’il·lustrador Carlos Lluch. Una proposta original per treballar Sant Jordi a l’aula i fomentar l’amor per l’escriptura i la lectura,  així com també aprendre la importància que tenen les il·lustracions que acompanyen els contes i les revistes infantils.
  • També tenim la Setmana Cultural Sant Jordi, en la que s’organitzen presentacions de llibres, la Revetlla de Sant Jordi de la Biblioteca, realització de tallers, la representació de la llegenda de Sant Jordi a càrrec de la Caserna, entre d’altres des del 19 al 24 d’abril. Podeu veure el programa dels actes aquí: Setmana Cultural Sant Jordi 2022
  • Finalment, podeu consultar també l’especial de Sant Jordi amb recursos que vam publicar l’any passat, per si alguna proposta us és d’utilitat!

Bona diada🌹📚