Més digitals i protegits que mai. 9 de febrer Dia Internet Segura

Des del programa Internet Segura, aquest 2021 tenen com a lema Més digitals i protegits que mai. En la situació sanitària actual, les eines digitals s’han convertit encara en més imprescindibles (teletreball, educació per videoconferència, cultura en línia, compres per Internet, trucades amb vídeo a familiars i amistats…), i aquesta nova situació també requereix més protecció i ciberseguretat que mai.

Per als Educadors, tant per als cursos de Primària com de Secundària, es proposa, a partir del visionat d’un vídeo, debats a classe i altres activitats relacionades amb la privacitat en l’entorn en línia i la possibilitat de ser víctima d’un frau digital (com ara una suplantació d’identitat).

Per a les Famílies, s’estrena un nou conte de la sèrie dedicada a la ciberseguretat. La protagonista d’enguany és l’Èrica, que té un problema molt gros amb el joc de moda i un cas de robatori d’identitat.

Pel que fa a Joves, des d’Internet Segura i amb la col·laboració d’Adolescents.cat, s’ha dut a terme un estudi per copsar la capacitat de reacció dels joves en casos d’intent de frau digital. Atents perquè en difondran els resultats el 9 de febrer, coincidint amb Dia de la Internet Segura.

Activitats per fer amb l’alumnat:

• Amb quina activitat o acció podeu participar? Des del programa internet segura ens ajuden!

Teniu alguna acció pensada? Des d’XTEC i el Programa Internet Segura es posa a la vostra disposició diferents propostes, materials i recursos perquè el Dia de la Internet Segura 2021 no passi desapercebuda al vostre centre.

• Hi participareu? Informeu-los!

Registreu la vostra escola omplint el formulari següent i passeu a ser un més de la gran família #SID2021.

REGISTRA LA TEVA ESCOLA

• Voleu ajudar a compartir?

A partir del 9 de febrer trobareu, a les xarxes socials, els hashtags oficials #sid2021 i #diainternetsegura per poder seguir l’actualitat, i el #digitalsiprotegits per conèixer les propostes d’aquest dia a Catalunya.

I per a la Ciutadania en general, es prepara un decàleg sobre el frau digital per aconseguir que cada vegada hi hagi menys gent afectada per aquesta pràctica.

Podeu seguir el desenvolupament del SID2021 a les xarxes socials mitjançant l’etiqueta que han creat per a aquesta edició: #digitalsiprotegits, juntament amb #SID2021 i #diainternetsegura.

Adjuntem, també, un enllaç amb propostes organitzades des de INCIBE, Instituto Nacional de Ciberseguredad, pels dies 9 i 10 de febrer.