Les escoles de Cervera treballen la Festa de Corpus

Del 10 al 20 de juny, els nens i les nenes de P3 a 6è de primària de l’Escola Jaume Balmes, l’Escola Josep Arques i l’Escola Les Savines de Cervera viuen la Festa de Corpus a partir d’una proposta pedagògica que s’engloba dins d’un projecte educatiu transversal amb l’objectiu principal d’apropar la cultura, la llengua catalana i les tradicions a tot l’alumnat d’infantil i primària i les seves famílies.

La proposta pedagògica de la Festa de Corpus s’organitza en nou unitats didàctiques que corresponen a cada nivell i es treballa l’arcàngel Sant Miquel, les catifes de Corpus, les campanes, el timbaler, el seguici, l’àliga, la Festa de Corpus i el Ball Parlat a través d’activitats motivadores, vivencials i significatives en català i en anglès. Entre les activitats que es proposen, destaquen les visites escolars al Museu de Cervera per veure el cap antic de l’àliga i a la Paeria de Cervera per conèixer l’àliga actual. A més, s’ofereix a les escoles una xerrada anomenada “La seguretat del correfoc” a càrrec dels Diables Carranquers i es proposa a les escoles que el dijous dia 20 de juny, elaborin una catifa amb materials reciclats a la mateixa escola.

Aquest projecte està liderat pel Seminari de Cultura Popular a les Escoles, de l’Agrupació Seny Major i la col·laboració del Servei Educatiu de la Segarra del Departament d’Educació que es desenvolupa des de l’any 2010 als centres educatius del municipi. A més, també compta amb dues propostes pedagògiques més: la Festa Major del Sant Crist i la Festa del Santíssim Misteri.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *