La ciència en primera persona

El dimecres dia 7 de novembre l’enginyer Josep Ma Font Llagunes va fer una xerrada a l’alumnat de 4t ESO de l’INS La Segarra. Aquesta xerrada es realitza dins del marc de la 23a Setmana de la ciència.

Esta organitzada en col·laboració del FCRI (Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació) i el Departament d’Ensenyament.

En la xerrada es descriuen diferents projectes del Biomechanical Engineering Lab (CREB-UPC) en els àmbits clínic i de l’esport. En primer lloc, es presenten els equips i sensors que hi ha en un laboratori d’anàlisi del moviment humà. Seguidament, s’explica com es pot aprofitar la informació que s’extreu dels diferents sensors per a diferents aplicacions; per exemple, millorar la qualitat de vida de pacients amb trastorns motors, millorar el rendiment d’atletes, o prevenir lesions múscul-esquelètiques.
Finalment, es presenten diferents projectes duts a terme pel laboratori; per exemple, el disseny d’un exosquelet per assistir la marxa de lesionats medul·lars, l’estudi clínic de la marxa de pacients pediàtrics amb hemiparèsia, o bé un estudi de la tècnica de llançament a cistella en jugadors professionals de bàsquet.

Josep Maria Font i Llagunes és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya (2002) i doctor en enginyeria mecànica per la Universitat de Girona (2007). Des de l’any 2004 és professor del Departament d’Enginyeria Mecànica de la UPC a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona, on desenvolupa la tasca docent i de recerca en l’àmbit de la mecànica aplicada. El curs 2007-2008 va fer una estada postdoctoral al “Centre for Intelligent Machines” de McGill University, a Montreal, on va centrar la recerca en l’àmbit de la biomecànica de la marxa humana. En l’actualitat, l’investigador dirigeix un grup de recerca en Enginyeria Biomecànica (www.biomec.upc.edu), adscrit al Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC, i coordina un projecte nacional de recercaque tracta l’anàlisi biomecànica de la marxa per al disseny d’ortesis actives per assistir el moviment de lesionats medul·lars.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *