Cantata Audiovisual Llegenda de Sant Jordi en igualtat de gènere

La Setmana Medieval de Montblanc i Factoria BRAM presenten una cantata audiovisual sobre el mite de Sant Jordi que trenca estereotips de gènere a ritme de pop-rock.

Aquesta cantata audiovisual, s’estrenarà el 12 d’abril des del Canal Youtube Factoria Bram

Per fer-ho, han elaborat 6 episodis d’uns 4 minuts de durada cadascun, els quals es publicaran al canal de Youtube de la Factoria Bram a les 8 del matí dels dies 12, 14, 16, 19, 21, 23 d’abril. A cada capítol s’explica una part d’aquesta història a partir del text teatral de la cantata original, per després donar pas a cadascuna de les 6 cançons que conformen l’obra.

En aquesta cantata hi podem trobar Sant Jordi i la Princesa anant junts a trobar el drac, dones i homes soldat, una princesa que vol decidir per ella mateixa i altres elements que trenquen els estereotips de gènere. És la llegenda de Sant Jordi del segle XXI, en format audiovisual i explicada a ritme de pop-rock amb les veus dels cantautors Joan Reig i Maria Jacobs.

El 8 de Març d’aquest 2021, ja es va publicar una de les 6 cançons, ‘Jo soc més que una princesa’ ,  la més reivindicativa.

Principals Valors de la cantata

La princesa Elionor es reivindica com a dona abans que princesa,  com a persona que vol triar què fer, com viure i amb qui vol viure enlloc que se li imposi una formació, activitats de lleure i futura parella segons els estereotips i rols de gènere dels seus pares,  els quals la fan del tot infeliç.

Elionor és una noia que es vol valdre per si mateixa i que reivindica que no necessita cap cavaller que la salvi, però sí que proposa a Sant Jordi anar junts, l’un al costat de l’altre, a veure què passa amb la bèstia que té espantada tota la vila.

Elionor i Jordi, quan coneguin el Drac, s’enduran una bona sorpresa. S’adonaran que tot allò que ens diguin dels altres, de com són i què fan, val més comprovar-ho per nosaltres mateixos.