XX Premi Comarcal de Treballs de Recerca

El passat dijous 25 de maig, la Sala Galeria de l’Ateneu de Guissona va ser l’escenari del XX Premi Comarcal Treballs de Recerca de la Segarra, donant a conèixer els millors treballs de l’alumnat de 2n de batxillerat de la comarca d’aquesta edició (TRÍPTIC). D’ençà que es van iniciar les successives convocatòries, enguany compleix vint anys.

Com és habitual, hi participen els tres instituts de la comarca que imparteixen batxillerat: l’Institut Guissona, l’Institut Antoni Torroja i l’Institut La Segarra, presentant entre tots tres, un total de 12 treballs dins de dues modalitats: Ciències i Tecnologia i Humanitats i Ciències Socials.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és incentivar, potenciar i valorar l’esperit de recerca, de treball ben documentat, el sentit crític i la creativitat científica d’aquest alumnat.

Va conduir l’acte la Sra. Noèlia Solé, professora de secundària, actriu i rapsoda, qui va posar un toc d’humor i simpatia, relaxant les tensions d’un públic jove amb les emocions a flor de pell. En aquest sentit, també va ajudar força, l’actuació de l’alumne de l’escola de música de Guissona, Guim Moya Magrans que al llarg d’aquesta vetllada ens va obsequiar amb un repertori de quatre peces musicals interpretades amb guitarra. Moltes gràcies Guim per aquesta brillant actuació.

L’organització del premi, com cada any, va anar a càrrec del Centre de Recursos Pedagògics, amb el suport del Servei Territorial d’educació a Lleida i la col·laboració de tots els instituts de la comarca que imparteixen batxillerat, l’escola de música de Guissona i el patrocini del Consell Comarcal de la Segarra, l’Ajuntament de Guissona, la Paeria de Cervera, i també de l’obra social de la Caixa.

L’acte va comptar amb la presència diferents representants del món educatiu, polític i social, que seguint l’ordre de la taula presidencial eren: la Sra. Maria Garganté, llicenciada en Història de l’Art, professora de l’UAB i presidenta del jurat; el Sr. Claudi Vidal, director dels Serveis Territorials d’Educació a Lleida;  el Sr. Francesc Lluch, president del Consell Comarcal de la Segarra; el Sr. Jaume Ars, alcalde de l’Ajuntament de Guissona; el Sr. Ricard Vicente, regidor d’Educació de la Paeria de Cervera i la Sra. Lupe Cortés, sotsdirectora de Caixabank, Store de Cervera.

També van voler acompanyar als centres els dos inspectors de la zona de la Segarra, el Sr. Josep Serentill i la Sra. Alba Castellà.

Tothom va felicitar els i les participants guanyadors i guanyadores i els van donar alguns bons consells per al seu futur, a la vegada, van destacar la importància dels treballs de recerca com a eina per fomentar la creativitat, el pensament crític, i la necessària vocació científica dels i les joves. També van agrair la implicació dels centres educatius, els tutors i tutores i les famílies en aquest projecte formatiu.

Dos jurats, un per a cada modalitat, sota criteris establerts i per consens, van tenir la difícil tasca de seleccionar els treballs guanyadors.

Membres del jurat d’aquesta edició:

MODALITAT DE CIÈNCIES I TECNOLOGIA MODALITAT DE CIÈNCIES SOCIALS I HUMANITATS

Sra. Marina Dalmases Trilla, llicenciada en Biologia

Sra. Gabriela Guevara Maygua, enginyera Química

Sr. Jordi Farré Saurí, enginyer Agrònom

Sra. Marissa Jovell Grau, llicenciada en Geografia i Història

Sr. Josep Albert Jordana Sauret, llicenciat en Història de l’Art i Arqueologia

Sra. Maria Garganté Llana, llicenciada en Història de l’Art

L’alumnat seleccionat, va rebre un diploma acreditatiu i un premi econòmic per treball: el primer premi és de 300 €, el segon premi és de 200 €, el tercer premi és de 100 € i l’accèssit rep la quantia de 50 €.

Els reconeixements i premis fets per aquesta edició van ser els següents:

MODALITAT DE CIÈNCIES SOCIALS I HUMANITATS

PREMI TÍTOL DEL TREBALL AUTORS I AUTORES TUTORS I TUTORES INSTITUT
RECONEIXEMENT Llum a la foscor Marta Vila Expósito Mònica Jové Veis INSTITUT LA SEGARRA
RECONEIXEMENT Com pensa un assassí? Psicologia criminal Maria Andrawis Labib Daniel Sánchez Saumell INSTITUT ANTONI TORROJA
 ACCÈSSIT  Aplicació de la intel·ligència emocional en l’àmbit esportiu Marta Vila Estruch Daniel Sánchez i Saumell INSTITUT ANTONI TORROJA
TERCER PREMI L’evolució del futbol femení a Espanya Àlex Masons Maestro
Arnau Mas Secanell
David Pifarré Arbós INSTITUT GUISSONA
SEGON PREMI Produint el meu disc: processos i evolució de les gravacions musicals Laura Gual Jiménez Mercè Salvadó Sumalla INSTITUT LA SEGARRA
PRIMER PREMI
La Segarra, terra de gegants
Arnau Pinós Mas Ramon Gassó Centelles
INSTITUT GUISSONA

MODALITAT DE CIÈNCIES I TECNOLOGIA

PREMI TÍTOL DEL TREBALL AUTORS I AUTORES TUTORS I TUTORES INSTITUT
RECONEIXEMENT Fluvià: recreant la història

Bernat Morera Mas, Arnau Ribó Tarruella i Èric Mas Secanell

Maricel Pérez Bernat INSTITUT GUISSONA
RECONEIXEMENT Creació d’una app de càlcul mental. Des de zero fins a l’usuari Daniel Fulop Iosif Imma Callau Llorens INSTITUT ANTONI TORROJA
 ACCÈSSIT  Disseny, construcció i pilotatge d’un dron Andry Mysko i
Iurii Lutsiv
Ramon Segués Creus INSTITUT GUISSONA
TERCER PREMI Anàlisi de l’òrbita d’un satèl·lit meteorològic Berta Baltral Noguera Albert Morales Chover INSTITUT LA SEGARRA
SEGON PREMI Els colors de l’hidrogen Anna Evans Allué Ramon Pollina Tarrés INSTITUT ANTONI TORROJA
PRIMER PREMI
Estudi de la vida útil del iogurt Júlia Figuerola Lorenzana Dolors Rosich Carulla i Ma Dolors Serra Vidal INSTITUT LA SEGARRA

Els Premis Comarcals Treballs de Recerca de la Segarra són una mostra del compromís dels Serveis Educatius de la Segarra amb l’educació i la recerca com a motors del desenvolupament personal i col·lectiu. Amb aquesta convocatòria es pretén reconèixer el talent i l’esforç dels nois i noies de la comarca i la tasca que desenvolupen els centres educatius de secundària de la Segarra.

Tríptic amb la relació de tots els treballs.

Recull d’imatges de l’acte:

(fotografies:  @josefinamiralles)